رییس کل دادگستری گلستان گفت: با پیگیری قضایی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از بیکاری هزار و ۷۰۰ کارگر در نیمه نخست امسال در استان جلوگیری شده است.

حیدر آسیابی افزود: این تعداد کارگر در ۳۹ واحد تولیدی در آستانه تعطیلی در استان شاغل بوده که با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان از راکد شدن این واحدها جلوگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال همچنین با تلاش مجموعه همکاران ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان و دستگاه‌های اجرایی مرتبط ۵۱ واحد تولیدی ِتعطیل دوباره احیا و وارد چرخه تولید شده و ۶۱۷ کارگر در این واحدها کار خود را آغاز کردند.

رییس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: در ادامه تلاش‌های دادگستری استان برای کمک به رونق تولید از ابتدای امسال تاکنون از ۲۴۱ واحد تولیدی استان بازدید و مشکلات این واحدها با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران بررسی و برای رفع موانع تولید با کمک دستگاه‌های اجرایی، چاره‌اندیشی شد.

سال گذشته در مجموع ۳۷۵ مورد بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی استان انجام شد که در این بازدیدها، ۷۴ واحد راکد و نیمه راکد احیا و از تعطیلی ۳۹ واحد دیگر جلوگیری و ۳ هزار فرصت شغلی در استان حفظ شد.

استان گلستان در شمال کشور قرار دارد و کشاورزی، صنعت و گردشگری به ترتیب اولویت‌های اول تا سوم سرمایه‌گذاری استان به شمار می‌رود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا