هر قراردادی که نگارش میشود مستقیمأ خود نگارنده (مشاور املاک) مسئولیت داشته و میبایست در مواجهه ی طرفین و النهایه در صورت طرح دعوا در دادسرا یا دادگاه پاسخگو باشند.

در روز چهارشنبه مورخ دوم شهریورماه به دعوت ریاست مرکز علمی کاربردی گنبد کاووس یک جناب حاج آقای شهابی رئیس دادگستری عمومی شهرستان گنبد جهت بازدید از محیط دانشگاه و همچنین نهمین‌دوره آموزش مشاورین املاک شهرستان گنبدکاووس به همراه هیات همراه دیدار نمودند.

نهمین‌دوره آموزش مشاورین املاک شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

در این جلسه و بازدید که رئیس اتاق اصناف شهرستان جناب مهندس عبدلی و رئیس اتحادیه مشاورین املاک آقای خواجه و اعضای محترم هیات مدیره اتحادیه حضور داشتند.

در ابتدای جلسه رئیس و نماینده ی روسای مرکز دانشگاه علمی کاربردی استان گلستان آقای نجار فخراباد به تشریح شرایط برگزاری دوره های آموزش املاک در این شش سال اخیر و برگزاری نهمین دوره در حال حاضر و معرفی دانشگاه علمی کاربردی و رشته های کاربردی آن جهت اشتغال در بازار کار پرداخته و در ادامه با ذکر نام مدرسین محترم دوره که از اساتید باتجربه و متخصص در امور نگارش قراردادها و دعاوی ثبتی و جرایم ثبتی و اصول وفنون مذاکره و اخلاق حرفه ای پرداخته و با این رسالت هدف از برگزاری دوره را آگاهی مشاورین محترم املاک و همچنین کاهش حجم ورودی دعاوی به دادسرا و دادگاه عنوان نمودند.

در ادامه ریاست اتاق اصناف شهرستان مهندس عبدلی با ذکر این نکته که بیش از ۱۵۰۰۰پروانه کسب مجوزدار در شهر گنبد در حال فعالیت هستند بیان نمودند ۵۱ اتحادیه نیز در اتاق اصناف دایر می‌باشد.

نهمین‌دوره آموزش مشاورین املاک شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

در ادامه ی جلسه جناب آقای محمد خواجه ریاست اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه علمی کاربردی گنبد کاووس یک گزارشی در مورد تعداد دارندگان مجوزدار مشاورین املاک شهرستان ارائه نمودند.

ایشان با نام بردن از کمیسیون هایی همچون حل اختلاف و بازرسی تصریح نمودند در صورت اختلاف و ابهام در برخی قراردادها، این کمیسیون ها به کمک متعاملین و صاحب بنگاه آمده و رفع ابهام و النهایه صلح ‌سازش مینمایند.

وی در خصوص بازرسی از دفاتر معاملات ملکی باتوجه به حساسیت امر هر ماه به دقت و ظرافت خاصی در سطح شهر توسط کارشناسان محترم ارائه گزارش به هیات مدیره اتحادیه املاک را در جلسه مطرح نمودند.

نهمین‌دوره آموزش مشاورین املاک شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

در ادامه ی این جلسه حاج آقای شهابی ریاست محترم دادگستری گنبدکاووس ضمن ارج نهادن به برگزاری اینگونه دوره ها و انعقاد تفاهم نامه فیما بین اتحادیه مشاورین املاک و دانشگاه برای ارتقای سطح علمی مشاورین املاک-خواهان تخصصی تر شدن دوره ها و برگزاری دوره های دانش افزایی و مهارت افزایی حتی برای مشاورین املاک دارای سابقه را خواستار شدند.

ایشان در ادامه با حضور در سالن اجتماعات دانشگاه که کلاس مشاورین محترم در حال برگزاری بود ضمن خطیر دانستن این شغل اظهار نمودند هرگونه کوتاهی و سهل انگاری و همچنین خدای ناکرده تعمدی در تخلف یا جرمی در قرارداد توسط صاحب بنگاه سبب شده اتفاقات ناگواری برای طرفین قرارداد و خود صاحب بنگاه بلحاظ کیفری و حقوقی بوجود آید. هر قراردادی که نگارش میشود مستقیمأ خود نگارنده (مشاور املاک) مسئولیت داشته و میبایست در مواجهه ی طرفین و النهایه در صورت طرح دعوا در دادسرا یا دادگاه پاسخگو باشند.

نهمین‌دوره آموزش مشاورین املاک شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

  • نویسنده : فریدون قارئی