نماینده هیات سوارکاری استان گلستان بابیان اینکه مجموعه بزرگ سوارکاری شهرستان گنبدکاووس ظرفیت لازم برای برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی را دارد، گفت: برای تحقق این مهم نیاز به همراهی و هم‌افزایی بیشتر فعالان این رشته ورزشی با یکدیگر و رفع موانع و مشکلات است.

عباس سیاه‌مرزکوهی در مراسم معارفه رییس جدید هیات سوارکاری گنبدکاووس بیان داشت: این شهرستان که از آن به عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، باید اسب ترکمن و این مجموعه ورزشی را از مظلومیت خارج کنند.

وی اضافه کرد: رشته سوارکاری و مجموعه اسبدوانی گنبدکاووس علاقمندان زیادی در بین مردم گلستان بالاخص ترکمن‌ها دارد و مدیرانی که به‌عنوان رییس هیات این مجموعه انتخاب می‌شوند باید تمام تلاش خود را برای ارتقای سوارکاری و خدمت بیشتر به فعالان این رشته و مردم بکار گیرند.

سیاه مرزکوهی ادامه داد: تعییر و تحول مدیران در ادارات و نهادهای مختلف، یک امر طبیعی و قانونی و لازمه رشد و تعالی یک جامعه و نیز خدمت‌رسانی بهتر به مردم است که همگان باید نسبت به تصمیمات مدیران ارشد در جابجایی مدیران تمکین کنند.

وی با قدردانی از تلاش‌های «بهروز نیازی» رییس قبلی هیات سوارکاری گنبدکاووس، بیان داشت: با تصمیم مدیر ورزش و جوانان این شهرستان و تایید رییس هیات سوارکاری گلستان از این پس «عبدالجلیل خسروی» که تجربیات لازم در حوزه اسبدوانی دارد، به عنوان رییس جدید هیات سوارکاری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس هم در این مراسم گفت: این شهرستان ۴۰ هیات ورزشی دارد که برابر قوانین عزل و نصب روسای هیات‌ها برعهده رییس این اداره است.

عبدالخالق شیخ پور افزود: طی یکسال اخیر تنها هفت یا هشت نفر از روسای هیات‌های ورزشی تغییر یافتند که پس از تغییرات، عملکرد آن هیات مثبت و رو به رشد بوده است.

وی با بیان اینکه تغییر و تحول مدیران امری طبیعی و قانونی است، اضافه کرد: رییس جدید هیات سوارکاری گنبدکاووس از افراد با تجربه در حوزه سوارکاری و اسبدوانی است.

رییس جدید هیات سوارکاری گنبدکاووس نیز در این جلسه که رییس قبلی این هیات حضور نداشت، گفت: ۱۸ سال فعالیت و تجربه در حوزه سوارکاری و مسابقات اسبدوانی در این شهرستان دارم.

عبدالجلیل خسروی افزود: همه تلاش خود را با همراهی و همفکری فعالان حوزه اسبدوانی برای رشد و تعالی این رشته ورزشی بکار خواهم گرفت.

مجموعه سوارکاری شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس که نیم قرن قدمت دارد و از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که مسابقات اسبدوانی در ۲ فصل بهار و پاییز و با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا