معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: از ۱۵ اسفندماه تاکنون ۷۵۰ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این استان دیدن کردند.

یاسر قندهاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین بازدید گردشگران حاضر در استان گلستان مربوط به جاذبه‌های طبیعی از جمله تفرجگاه‌های ناهارخوران و النگ دره گرگان، آبشار کبودوال علی‌آبادکتول، آبشار شیرآباد رامیان و اسکله بندرترکمن می‌شود.

وی افزود: طبق هماهنگی با آموزش و پرورش نوروز امسال ۱۲۰ مدرسه ظرفیت پذیرش ۱۱ هزار مسافر را دارند و در کنار آن از گردشگران در ۲۸ هتل، ۱۷ هتل آپارتمان، ۱۴ مهمانپذیر، ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی و ۲۷۰ خانه مسافر همراه با کمپ‌های و مهمانسراهای ادارات پذیرایی می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۲ هزار مسافر نوروزی در واحدهای گردشگری استان اسکان یافتند که بالای ۷۰ درصد این اقامت‌ها مربوط به بوم‌گردی‌هاست.

قندهاری گفت: امسال با اماکن پیش بینی شده امکان اسکان روزانه ۱۳۲ هزار و ۶۶۲ نفر در گلستان فراهم است که در مقایسه با ۱۰۹ هزار و ۱۱۳ نفر سال گذشته افزایش قابل قبولی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۸۱۳ ناظر در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر با تیم‌های مختلف ادارات و به صورت تیم‌های مشترک بهداشت سلامت، تنظیم بازار و ارزیابی عملکرد، بر بازار و فعالیت امکان اقامتی و پذیرایی نظارت دارند.

گلستان یکی از استان های شمالی و گردشگری ایران بوده که در کنار دریای خزر، کشور ترکمنستان، استان های خراسان شمالی، سمنان و دامنه های شرقی البرز و مازندران واقع شده و در ایام سال میزبان مسافرانی است که برای اقامت یا ادامه سفر این استان و مسیرهای آن را انتخاب می کنند.

این استان با وسعت افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع ، جمعیتی حدود دو میلیون نفر دارد که در ۳۰ شهر و حدود یکهزار روستا زندگی می کنند و شهرنشین ها بیشتر از روستانشینان آن هستند.

گلستان واقع بین دو قطب گردشگری شمال کشور و زیارتی مشهد به نگارستان ایران نیز شهر بوده و اقوام متعددی را در خود جای داده که شامل فارس، ترکمن، سیستانی، ترک (آذربایجانی و قزلباش)، مازندرانی‌ ها، بلوج و قزاق‌ها هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا