استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان از لحاظ سرانه تولید جزو چهار استان فقیر کشور محسوب می‌شود، گفت: سرانه درآمد خانوار در استان نصف میانگین کشوری است.

علی‌محمد زنگانه امروز شنبه ۱۲ آذر در مراسم گرامیداشت روز پرستار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار کرد: زبان از بین ایثارگری‌ها، گذشت‌ها و خدمات پرستاران به مردم قاصر است، پرستاران در دوران اوج کرونا با ایثارگری، بزرگترین دارایی یعنی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان اینکه استان گلستان ظرفیت‌های بی‌بدیلی دارد اما آنطور که باید مورد استفاده قرار نگرفته است، افزود: گلستان از لحاظ سرانه تولید جزو چهار استان فقیر کشور محسوب می‌شود و سرانه درآمد خانوار در استان نصف میانگین کشوری است، فقر زیر سرسبزی درختان این استان پنهان است.

استاندار گلستان با بیان اینکه سرانه گلستان نباید نصف میانگین کشوری باشد، تصریح کرد: ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان شامل نصف جمعیت گلستان جزو پنج دهک کم برخوردار جامعه هستند که نباید اینگونه باشد.

زنگانه متذکر شد: ما با همه عناصر خدوم و خدمت‌گزار در بخش‌های خصوصی و دولتی و نهادهای غیردولتی، اتاق بازرگانی، تعاون و فعالان حوزه صنعت و تجارت پیمان بسته و چشم اندازی ترسیم کردیم که سرانه تولید استان گلستان در افق ۱۴۰۴ به میانگین کشوری برسد البته برای رسیدن به این چشم‌انداز، نیازمند تدوین برنامه هستیم چراکه بی‌برنامگی با خود روزمرگی به بار می‌آورد.

وی تأکید کرد: برای رشد همه‌جانبه استان گلستان ۳۱ بخش در استان ایفا شده که یک بخش مهم آن سلامت است، با شیوع کرونا همه مردم به اهمیت نعمت سلامت پی بردند و یکی از بخش ها که باید وضعیت آن مشخص و برایش چشم‌انداز ترسیم می‌شد بخش سلامت بود که این مهم عملیاتی شده و باید به مرحله اجرا برسد.

استاندار گلستان سفر رئیس جمهور به گلستان را یک موقعیت طلایی برای رفع چالش ها و مشکلات استان برشمرد و ابراز داشت: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش اعتبارات سفر رئیس جمهور است که به بخش های مختلف عمرانی، ارزی و زیرساخت های تولید، برق و تحقق پروژه های صنعتی گلستان اختصاص یافته است.

زنگانه با بیان اینکه عمده تلاش ما باید تحقق سرمایه گذاری با بخش خصوصی و سرمایه گذار خارجی باشد، گفت: بخش سلامت یکی از حوزه‌هایی است که می تواند در این بخش مورد توجه باشد، در سفر رئیس جمهور به گلستان یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به پروژه های نیمه تمام حوزه سلامت اختصاص یافت.

وی از پیگیری مستمر و جدی برای رفع مشکل پرستاران طرحی گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: به اتفاق مجمع نمایندگان استان گلستان پیگیری و اهتمام جدی برای حل این مسئله داریم، همچنین سایر مشکلات حوزه سلامت مانند تعرفه پرستاری احصاء شده و حل آن در دستور کار قرار گرفته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا