استاندار گلستان گفت: همزمان با دور دوم سفر استانی رییس جمهور به این استان، سه هزار مسکن محرومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در جشن خودکفایی ۲ هزار و ۶۵۳ خانوار زیر پوشش خدمات کمیته امداد استان افزود: ساخت مسکن محرومان، یکی از اولویت‌های مهم نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد گلستان بود که این روند تا زمان پایان کامل دغدغه خحانه‌دارشدن آنان ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: علاوه بر این واحدها، ساخت ۳۸ هزار خانه دیگر نیز در دست انجام است که به جز آن هزار و ۵۲۵ واحد در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های مرتبط و ۲ هزار و ۸۰۰ واحد در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: از طرح‌های توانمندسازی و خودکفایی توسط کمیته امداد گلستان به طور کامل و با حداکثر ظرفیت حمایت می‌شود.

استاندار گلستان گفت: این استان طی ۲ سال اخیر با توجه نگاه دولت سیزدهم و همت مسوولان، در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

وی بازگشایی کانال اصلی خلیج گرگان به دریای خزر طی چند روز آینده را یکی از بن‌بست شکنی‌های ماندگار دولت سیزدهم در گلستان برشمرد و گفت؛ با این اقدام سطح آب خلیج گرگان ۷۰ سانتیمتر افزایش خواهد یافت.

زنگانه رفع گره ۱۸ ساله مجتمع پتروشیمی گلستان را دیگر بن بست شکنی دولت سیزدهم دانشت و گفت: با آغاز ساخت این مجتمع ۳۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان انجام خواهد شد.

وی افزایش چهار برابری اعتبارات تملک دارایی، کاهش طرح‌های نیمه تمام از هزار و ۳۰۰ به ۸۰۰ طرح، رشد اقتصادی از منفی سه به مثبت سه، رشد ۷.۹ درصدی صنعت، افزایش سرانه درآمد از ۴۷ به ۵۰ درصد و افزایش درآمد ناخالص به هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال را از دیگر خدمات دولت سیزدهم در گلستان برشمرد.

جشن توانمندسازی و خودکفایی ۲ هزار و ۶۵۳ خانوار زیر پوشش کمیته امداد استان گلستان در گرگان برگزار شد.

طبق گزارش مسوولان کمیته امداد گلستان ۸۲ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت زیرپوشش خدمات این نهاد استان قرار دارد که براساس برآورد صورت گرفته از این جمعیت، ۳۶ هزار نفر آن مستعد ایجاد فرصت شغلی هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا