سخنگوی ستاد امتحانات نهایی استان گلستان گفت: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز و داوطلب آزاد استان در امتحانات نهایی سال تحصیلی جاری در ۹۹ حوزه امتحانی شرکت خواهند کرد.

عباس توسن گفت: از یکشنبه ۳۱ اردیبهشت امسال و با اجرای فرایند جدید برگزاری امتحانات نهایی ۹ هزار دانش آموز دختر و ۱۱ هزار دانش آموز پسر در ۱۴ شهرستان و ۹۹ حوزه امتحانی شرکت خواهند کرد و این امتحانات تا ۲۵ خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به تاثیر ۴۰ درصدی نتایج امتحانات نهایی امسال در کنکور به اقدامات پیشگیرانه برای بروز از تقلب خبر داد و گفت: همه ۹۹ حوزه امتحانی گلستان به دوربین مداربسته مجهز بوده و همه داوطلبین از سه ورودی برای ردیابی تجهیزات الکترونیکی مانند موبایل یا وسایل مشابه عبور خواهند کرد.

وی افزود: همچنین چندین سیستم قطع کننده سیگنال تلفن همراه در حوزه‌های راه‌اندازی شده که دلیل همه این تلاش‌ها، برگزاری امتحاناتی سالم و بدون حرف و حدیث است.

وی بیان کرد: برای برقراری عدالت آموزشی و صیانت از حقوق دانش آموزان «پاسخ برگ‌ها» به صورت الکترونیک تصحیح و اعلام نتیجه به صورت سامانه‌ای انجام می‌شود و برای این مهم لازم بوده تمام دانش آموزان از خودکار مشکی پررنگ در جلسه امتحان استفاده کنند.

توسن افزود: دانش آموزان و تمامی داوطلبان شرکت در امتحان نهایی بای قبل از آغاز برگزاری امتحانات به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و پس از ورود به پنل کاربری خود، اقدام به دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی ۱۴۰۲ کنند.

سخنگوی ستاد امتحانات نهایی استان گلستان ادامه داد: برگه‌های امتحانات نهایی امسال هر استان در استان دیگر تصحیح خواهد شد تا شائبه اظهار نظر شخصی در زمان تصحیح اوراق به طور کامل از بین برود.

وی بیان کرد: ورود تلفن همراه، ساعت هوشمند و سایر وسایل غیرمجاز همراه دانش آموز در محل آزمون ممنوع بوده و با متخلفان برخورد جدی خواهد شد ضمن اینکه در حوزه‌های امتحان جایی برای تحویل این موارد وجود ندارد.

وی اظهار داشت: به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگیری از ازدحام جمعیت خانواده‌ها برای حفظ آرامش دانش آموزان مقابل حوزه‌های امتحان از تجمع خودداری داشته باشند.

گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۴۰۲ هزار دانش آموز دارد که تحصیل این شمار در ۳ هزار مدرسه بر عهده ۲۴ هزار فرهنگی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا