رئیس کل دادگستری گلستان گفت: داوطلبانی که صلاحیت شان تایید و احراز نشده، اعتراض خود را در مهلت و از مجاری قانونی اعلام کنند.

حیدرآسیابی در یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با تسلیت به بازماندگان حادثه تروریستی کرمان گفت: حامیان و دست اندرکاران این جنابت مشخص هستند و حتما با پیگیری دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور و قوه قضاییه در اسرع وقت به سزای اعمال خود خواهند رسید.

حیدر آسیابی در ادامه این جلسه با اشاره به اعلام نتایج بررسی صلاحیت نامزد‌های از سوی هیئت نظارت استانی گفت: نامزد‌های ردصلاحیت شده به جای فضاسازی، اعتراض و شکایت خود را از مجرای قانون دنبال کنند.

آسیابی افزود: کسانی که برای حضور در عرصه قانون گذاری در مجلس داوطلب شده اند باید در گام نخست خودشان به قانون و رعایت آن التزام داشته باشند و قانونمند عمل کنند.

آسیابی افزود: پس از نهایی شدن صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، کارگاه‌های آموزشی آشنایی با قوانین مربوط به انتخابات و تبلیغات انتخاباتی را برای نامزد‌ها برگزار خواهیم کرد.

او با بیان این که از زمان آغاز فرایند‌های انتخابات در استان تخلفات گسترده‌ای نداشتیم افزود: چند مورد انگشت شمار داشتیم که پرونده تشکیل شده و در حال رسیدگی است و موضوع حادی نبوده است.

او ادامه داد: در حال حاضر تاکید ما بر رعایت قانون شفافیت مالی در تبلیغات است که به دادستان‌های سراسر استان هم اعلام شده است موضوع شفافیت مالی نامزد‌ها را با نظارت و حساسیت بیشتری دنبال کنند و از داوطلبان هم می‌خواهیم از هم اکنون از هم اکنون این موضوع را مدنظر قرار دهند.

حمیدرضا بهمنی نژاد رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات گلستان گفت: در هیئت نظارت گلستان صلاحیت ۵۱۷ نفر از داوطلبین انتخابات مجلس بررسی شد که ۳۱۳ نفر صلاحیت آن‌ها تایید که ۶۱ درصد کل داوطلبان مجلس در استان است.

حمیدرضا بهمنی نژاد افزود: از امروز داوطلبینی که در هیئت نظارت استان و مرکزی، رای عدم تایید یا عدم احراز گرفته اند به مدت سه روز فرصت دارند شکایت و مستندات خود را در سامانه داوطلب ثبت کنند.

به گفته بهمنی نژاد پس از پایان این مهلت سه روزه، شورای نگهبان طی مهلت قانونی ۳۰ روزه صلاحیت این داوطلبان را بررسی و نتیجه نهایی را اعلام خواهد کرد.

محمود اسپانلو، دادستان مرکز استان هم در این جلسه از آغاز رصد منابع مالی تبلیغات کاندیدا‌ها خبر داد و گفت: دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی استان منابع مالی را رصد و گزارش‌ها و مستندات را به دادستان‌های سراسر استان ارائه دهند.

کردشاکری قائم مقام صدا و سیمای گلستان هم در این جلسه از نهایی شدن کانال‌های انتخاباتی خبر داد و گفت: این کانال‌ها تا بهمن ماه به صورت آزمایشی راه اندازی می‌شود.

 

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا