رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس تعهد امسال این شهرستان برای ارائه آموزش‌های مهارتی در روستاها را ۴۰ هزار نفر ساعت اعلام و بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که سه برابر تعهد است.

محمود نیازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر صدور گواهینامه بعد از پایان دوره برای افراد شرکت کننده، اظهارکرد: سال گذشته مدت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستاییان شهرستان گنبدکاووس ۶۰ هزار نفر ساعت بوده است.

وی ارائه این آموزش‌ها را مربوط به روستاهای در فاصله ۲۰ کیلومتری شهرها دانست و گفت: علاوه بر ۱۵ مربی رسمی، ۳۸ مربی افتخاری معرفی شده توسط دهیاران در ارائه آموزش‌های مهارتی به ویژه در رشته‌های خیاطی، پرورش قارچ، پرورش زنبورعسل و طلا و جواهرسازی به روستاییان همکاری دارند.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس افزود: تاکنون این آموزش‌ها برای اهالی علاقمند در ۱۹ روستای این شهرستان برگزار شده و افراد با داشتن گواهی‌نامه می‌توانند از تسهیلات مربوطه برای ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

نیازی ادامه داد: علاوه بر آن امسال تاکنون ۱۶ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی برای ساکنان مناطق مرزی و ۱۲ هزار نفر ساعت هم برای جامعه عشایری گنبدکاووس ارائه شده است.

وی گفت: امسال در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی گنبدکاووس ۵۸۶ هزار و ۴۶ نفر ساعت آموزش‌های مهارتی به چهار هزار و ۱۸۳ نفر ارائه شد که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۵۶ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گنبدکاووس دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاه، کارجویان، معتادان بهبود یافته، زندانیان، سربازان وظیفه، زنان سرپرست خانوار، ساکنان سکونت گاه‌های غیر رسمی، عشایر، مناطق محروم مرزی، زنان خانه دار، معلولان، دانش آموزان، مشمولان بیمه بیکاری، زنان سرپرست خانوار آسیب دیدگان اجتماعی، شاغلان بنگاه اقتصادی و ساکنان مناطق روستایی را از جمله گروه‌های هدف دریافت کننده خدمات آموزشی این مرکز اعلام کرد.

نیازی افزود: در مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی برادران و ۱۳۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد در گنبدکاووس ۱۷۱ رشته مهارتی مختلف به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس به ۴۱۱ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان در شرق گلستان واقع است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا