فرماندار گنبدکاووس با گلایه از کم توجهی برخی ادارات و نهادهای اجرایی و فرهنگی این شهرستان به آسیب‌ها و تهدیدات حوزه موادمخدر، تاکید کرد: نداشتن برنامه و کمی‌گرایی بجای کیفیت‌گرایی مهمترین اشکال و آسیب مدیران این بخش است.

مهدی دهرویه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبدکاووس که با غیبت هشت رییس اداره و تاخیر رییس چند اداره دیگر همراه بود افزود: برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی بالاخص حوزه موادمخدر علاوه بر احساس مسوولیت نسبت به انجام وظایف قانونی باید وظیفه انسانی و اخلاقی نیز داشته باشیم.

وی بابیان اینکه آسیب‌ها و تهدیدهای حوزه موادمخدر مشکلات زیادی برای جوانان و خانواده‌ها ایجاد کرده است، افزود: مدیران و کارکنانی که به هر طریق در انجام وظایف خود در این حوزه کوتاهی کنند، باید پاسخگوی خدا، وجدان و مردم باشند.

فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: داشتن برنامه و انجام فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی با کیفیت و اثرگذار در کنار اقدامات مقابله‌ای که مجموعه نیروهای فراجا و امنیتی انجام می‌دهد، رمز موفقیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این حوزه است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان (ماده ۱۶) در گنبدکاووس گفت: این مرکز هنوز برخی ایرادات دارد که بهزیستی باید آنرا رفع کند.

فرماندار گنبدکاووس بیان داشت: برای راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ مردان در این شهرستان هم با اینکه منابع ملی جذب شده اما هنوز به نتیجه نرسیده و ممکن است اعتبارات آن برگشت داده شود.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر انتظامی گنبدکاووس هم در این جلسه گزارشی از کشفیات موادمخدر در ۲ ماه گذشته ارائه داد و گفت: با تلاش ماموران انتظامی و با اجرای ۱۰ مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی مقدار ۳۲ و نیم کیلوگرم انواع موادمخدر در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ عزت نورمحمدیان افزود: در این مدت ۴۷ خرده فروش موادمخدر و ۸۱ معتاد دستگیر شده که ۲۷ نفر آنها با مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی اضافه کرد: در چند روز گذشته نیز اعضای یک باند تهیه و توزیع موادمخدر “توهم زا” در گنبدکاووس متلاشی شد و ۲ نفر از عوامل اصلی آن دستگیر شدند ضمن اینکه از این افراد ۱۳۶ کیلوگرم موادمخدر توهم زا کشف و ضبط گردید.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا