رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان‌ گفت: سال گذشته ۲۲۱ پرونده مرتبط با جرایم اقتصادی در استان تشکیل شد که نسبت به سال ماقبل نشان‌دهنده رشد ۳۰ درصدی است.

سرهنگ عباسعلی پهلوان‌نسب در نشست خبری اظهار کرد: همچنین سال گذشته و در ارتباط با این پرونده‌ها ۲۵۱ نفر دستگیر شدند.

وی بیان کرد: ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده جرایم اقتصادی پارسال هم ۱۲ هزار میلیارد ریال بود.

وی اظهار کرد: سال گذشته برای زمین‌خواری ۶۰ پرونده در گلستان تشکیل شد که در آن ۶۸ نفر کاربری ۱۰۵ هکتار عرصه و زمین به ارزش ۸ هزار و ۸۸۰ میلیارد را به صورت غیرقانونی تغییر داده بودند.

پهلوانی‌نسب افزود: در حوزه احتکار هم سال گذشته ۱۲۵ پرونده تشکیل شد که ارزش مجموع پرونده ها ۲ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال بود.

وی ادامه داد: همچنین پارسال در ۵۶ پرونده کالاهای اساسی از جمله آرد، روغن خوراکی، گندم، برنج، قند و شکر و نهاده‌های دامی کشف شد که ارزش کالای کشف شده هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال برآورد شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان گفت: سال گذشته همچنین یک محموله ۳۰۰ هزار کیلوگرمی گندم به ارزش ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در مراوه‌تپه، یک محموله ۵۱۰ هزار کیلوگرمی گندم و ۵۰ هزار کیلوگرمی جو در مجموع به ارزش ۶۵ میلیارد ریال به همراه یک محموله دیگر ۳۲۵ هزار کیلوگرمی گندم و ۵۰ هزار کیلوگرمی جو به ارزش ۴۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال هر ۲ در شهرستان کردکوی کشف شد.

پهلوانی‌نسب با بیان این که چند مورد پرونده فرار مالیاتی در فروردین ماه سال جاری تشکیل شد گفت: کشف ۲ زمین‌خواری در گنبدکاووس هر یک به میزان ۱۸۰ هزار مترمربع و ۱۰۰ هزار مترمربع و ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد ریال و ۱۰۰ میلیارد ریال، کشف برنج احتکار شده در ۲ مرحله در گرگان به ترتیب به میزان ۹۵ هزار و ۳۶ هزار کیلوگرم به ارزش هر کدام ۶۸ میلیارد ریال و ۲۹ میلیارد ریال در کنار کشف ۴۵۰۰ کیلوگرم برنج به همراه ۳۹۵۰ کیلوگرم کود شیمیایی و ۶۰ تن سبوس به ارزش مجموع ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در گرگان از مهمترین کشفیات فروردین ماه امسال بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا