مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان سهم بانوان از مناصب مدیریتی استان گلستان را تشریح کرد.

آزاده رجبی امروز دوشنبه ۱۹ دی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بانوان باید برای جامعه تبیین و تشریح شود پس از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بی‌شماری در حوزه بانوان ایجاد شده است گرچه هنوز در زیرساخت‌های حوزه بانوان عقب‌ماندگی‌هایی داریم.

وی با بیان اینکه هفت درصد بانوان استان گلستان معادل ۴۴ نفر در سِمت مدیرکل یا رئیس اداره شهرستان فعالیت می‌کنند، افزود: حدود ۴۶ درصد از بانوان گلستانی در دستگاه دولتی شاغل هستند و برای انتصاب ۲۰ درصد از بانوان گلستانی در انتصابات و بخش‌های مدیریتی هدفگذاری شده است، در انتصاب بانوان باید شایسته‌سالاری مورد توجه باشد و قطعا شایستگی بانوان گلستانی بیشتر از ۲۰ درصد است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با تاکید بر اینکه در مسئله واگذاری مسئولیت به بانوان نباید از حقوق و مسئولیت‌های زنان غافل شویم، تصریح کرد: ما زنان فعال و پویا را به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌کنیم اما گاهی اوقات قبول آن مسئولیت یا مورد تایید بانوی مورد نظر قرار نمی‌گیرد و یا مدیر آن دستگاه اجرایی مخالفت می‌کند.

رجبی ادامه داد: در مجموع ۳۱۲ نفر از بانوان گلستانی به عنوان مدیرکل، رئیس اداره شهرستان، معاون مدیرکل، معاون شهرستان و رئیس اداره در ادارات کل در سطح استان فعالیت می‌کنند که پیگیر هستم درصد بانوان مدیر در استان با توجه به شایستگی‌ها ارتقاء پیدا کند.

وی از برگزاری یک هزار و ۵۶۲ برنامه در هفته گرامیداشت مقام زن در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: یکی از برنامه‌های ما در این هفته برپایی جشن خیابانی در روز پنج‌شنبه بود که با توجه به سرما و برودت هوا این مهم به روز جمعه موکول شده و به همراه پیاده‌روی همگانی برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان استقرار میز خدمت ویژه بانوان، تجلیل از بانوان فرهیخته استان گلستان، برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی حوزه بانوان، بررسی خلاهای قانونی و حقوقی در حوزه بانوان با حضور رئیس کل دادگستری گلستان و برپایی جشن ها و اردوهای مختلف را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته زن و روز مادر در استان گلستان برشمرد.

رجبی از تلاش بر برپایی هر چه بهتر برنامه‌های گرامیداشت هفته زن در گلستان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به فرامین امامین انقلاب زنان از شان و جایگاه بالایی برخوردارند و همه تلاش ما بر این است که برنامه‌های هفته زن و خانواده را به بهترین نحو برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: پیگیری برای ارائه خدمات رایگان در بخش بازدید از موزه‌ها، اتوبوس‌های درون شهری و تماشای رایگان فیلم در سینما از دیگر مواردی است که به منظور گرامیداشت هفته زن در گلستان در دست پیگیری است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا