استاندار گلستان گفت: مساله کمبود پزشک و چشم پزشک باید از مطالبه ها و پیگیری‌های جدی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باشد.

«علی‌محمد زنگانه» چهارشنبه شب در نشست مشترک شورای اداری استان و شورای اداری علی‌آباد کتول در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: مردم نباید در مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کمبود پزشک را احساس کنند.

وی بیان کرد: مدیران استانی و شهرستانی باید به وظایف محوله عمل کنند و یادشان باشد با چه هزینه‌هایی در جهت خدمت به مردم سر کار آمدند.

استاندار گلستان گفت: جای تاسف دارد برخی مسایل که بین ۲ دستگاه به راحتی قابل حل است، به جلسات شورای ادارای کشیده می‌شود.

وی افزود: این مسایل باعث می‌شود تا وقت جلسات که باید به رشد و توسعه استان اختصاص یابد، گرفته شود.

زنگانه گفت: در برخی طرح‌ها، پروژه‌ها و مشکلات به شخصه دستوراتی می‌دهم که مدیران موظف به انجام آن هستند و اگر مدیری دستورها را اجرا نمی‌کند، نشان از ناتوانی وی دارد.

وی ادامه داد: برای حل مشکل آب استان، پروژه شیرین‌سازی آب از دریا را در دستور کار قرار دادیم تا فشار بر چاه‌های زیرزمینی کمتر شود.

زنگانه گفت: سد نرماب هم که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، گلستان را از تک منبعی خارج خواهد کرد.

وی افزود: فرمانداران باید برداشت‌های غیرمجاز آب را پیگیری کنند ‌و چاه‌های غیرمجاز تخریب و بسته شود زیرا این برداشت‌ها سبب فرونشست زمین و مشکلات دیگر می‌شود.

استاندار گلستان گفت: برای تامین آب، منبعی پایدارتر از دریا نداریم اما ۴۰ سال با وجود مشکل آب در استان، هیچ کسی سراغ اجرای این طرح نرفته بود.

در این نشست بیش از ۵۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف ادارات و نهادهای مربوط به شهرستان علی‌آباد کتول مطرح شد و مدیران دستگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، راه و شهرسازی، شرکت آب منطقه‌ای، شیلات، جمعیت هلال‌ احمر، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس، فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مصوبات نظرات، طرح‌ها و برنامه‌های خود را ارایه کردند.