ورزشکاران گنبدی مدال‌آور بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در آیین تجلیل خود از مسوولان خواستند با حمایت مادی و معنوی، راه کسب موفقیت آنان را در مسابقات معتبر آینده هموار کنند.

استان گلستان پنج ورزشکار در سه رشته تیمی و یک رشته انفرادی به رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو اعزام کرد که حاصل تلاش آنان کسب یک طلا ( ۲ نفر در والیبال نشسته مردان)، ۲ نقره ( والیبال نشسته زنان و پرتاب دیسک) و یک برنز در بسکتبال با ویلچر بود.

جلیل ایمری در جایگاه مربی و جمال نظری به عنوان ورزشکار در تیم ملی والیبال نشسته مردان، زهرا دانایی طوس در والیبال نشسته زنان، فائزه دیبایی در پرتاب دیسک و عبدالجلیل قرنجیک در تیم بسکتبال با ویلچر از شهرستان گنبدکاووس و قاسم اسلامی در رشته والیبال نشسته از شهرستان آق‌قلا به عنوان نمایندگان گلستان در مسابقات پاراآسیایی هانگژو حضور داشتند که همگی موفق به مدال آوری شدند.

استان گلستان افتخارات ورزشی زیادی در رشته‌های مختلف توسط ورزشکاران خود از جمله معلولان و جانبازان کسب کرده که بخش زیادی از این افتخارات مربوط به ورزشکاران مطرح گنبدکاووس در رشته‌های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال باویلچر و دو و میدانی است.

حل دغدغه‌های ورزشکاران مهمترین خواسته امروز ما

فائزه دیبایی دارنده مدال نقره مسابقات پرتاب دیسک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح مسابقات پاراآسیایی هانگژو را بسیار بالا دانست و گفت: چند رقیب قدرتمند از چین و ازبکستان داشتم که همگی برای کسب مدال طلا به میدان آمده بودند که در نهایت با اختلاف پنج سانتی متر موفق به کسب مدال نقره شدم.

وی افزود: در نخستین اعزام به بازی‌های پاراآسیایی مقام دوم را کسب کردم و از مسوولان انتظار دارم از امثال ما که با کمبود امکانات توانستیم این مقام‌ها را به دست بیاوریم در زمینه‌های مختلف از جمله موضوع اشتغال حمایت کنند.

این ورزشکار گنبدی با اشاره به نداشتن مسکن، ابراز امیدواری کرد در شهرستان مسوولان برای حل دغدغه مسکن و مشکلات مالی به وی کمک کنند تا بتواند با آرامش خاطر بیشتر در مسابقات پارالمپیک پاریس ظاهر شود.

دیبایی بیان کرد: حضور پرقدرت در پارالمپیک پاریس نیاز به افزایش آمادگی از لحاظ فیزیکی با مصرف مکمل‌های خوب در کنار همراهی مربی تخصصی دارد که تحقق این موارد بدون حمایت مالی مسوولان از توانم خارج است.

به گزارش ایرنا، فائزه دیبایی عضو گلستانی تیم دو و میدانی رشته پرتاب دیسک زنان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو پرتاب ۲۲ متر و ۹۸ سانتیمتری را به نام خود ثبت کرد و به مدال نقره دست یافت.

دیبایی پیش از این بازی‌ها رکورد ۲۳ متر و ۴۴ سانتیمتر را در مسابقات قهرمانی آسیا در کلاس F۵۶ در کارنامه خود داشت و ۱۲ سال رکوردار آسیا در این رشته بود.

ورزشکاران برای ادامه فعالیت نیاز به تشویق و حمایت دارند

عبدالجلیل قرنجیک عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران و دارنده مدال برنز مسابقات پاراآسیایی هانگژو هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح این مسابقات را بالا ارزیابی کرد و گفت: انتظار رسیدن به مرحله فینال را داشتیم اما در نیمه نهایی مقابل ژاپن باختیم و در نهایت در مرحله رده بندی با شکست چین مقام سوم را از آن خود کردیم.

وی افزود: مهمترین انتظار ما از مسوولان حمایت و تشویق است تا با روحیه بهتری به فعالیت ورزشی ادامه دهیم و اگر مسوولان برای حل مشکل ورزشکارانی مثل ما فکری کنند به طور قطع با قدرت بیشتر به کسب مدال‌های رنگارنگ برای مردم خود ادامه خواهیم داد.

قرنجیک ادامه داد: تلاش داریم با ادامه تمرینات و پشتکار بتوانیم سهمیه المپیک را به دست بیاوریم و بار دیگر دل مردم ایران و شهر گنبدکاووس را شاد کنیم.

این ورزشکار گنبدی به همراه سایر هم تیمی‌های خود در مرحله مقدماتی از سد تیم‌های افغانستان، چین، فیلیپین و تایلند گذشته بود و به عنوان تیم اول گروه خود راهی مرحله نیمه نهایی شد.

ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر در مرحله نیمه نهایی در برابر ژاپنی قرار گرفتند که در دوره سوم، فینال بازی‌های آن دوره این ۲ تیم برگزار کردند و تیم ایران توانسته بود، با پیروزی در برابر حریف خود به قهرمانی دست یابد، اما مسابقه نیمه نهایی این دوره با پیروزی ژاپن همراه شد و قرنجیک و هم تیمی‌هایش از صعود به فینال بازماندند.

تیم بسکتبال با ویلچر ایران در مسابقه رده‌بندی همچون رقابت‌های مرحله مقدماتی به مصاف تیم چین رفت و همانند این مسابقه، در رده‌بندی چین را با اقتدار شکست داد و به مدال برنز رسید.

عبدالجلیل قرنجیک با ۱۹ سال سابقه فعالیت در رشته بسکتبال با ویلچر و مقام‌ چهارمی مسابقات جهانی آلمان، مقام دومی مسابقات پاراآسیایی چین، مقام نخست مسابقات چهار جانبه ژاپن و مقام نخست بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا و مقام سومی جهان را در کارنامه ورزشی دارد و این بار به همراه تیم ملی مقام سوم بازی‌های هانگژو را به دست آورد.

همچنین دیگر افتخار آفرینی کاروان اعزامی استان گلستان مربوط به تیم والیبال نشسته مردان بود که ایران با حضور جمال نظری و قاسم اسلامی به همراه جلیل ایمری مربی گلستانی با شکست قزاقستان مقتدرانه به مقام قهرمانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت.

زهرا دانایی طوس همراه با تیم والیبال نشسته بانوان ایران با پیروز سه بر صفر مقابل تایلند به مقام نایب قهرمانی و مدال نقره این بازی‌ها رسید.

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی گنبدکاووس

شهردار گنبدکاووس در آیین تجلیل از ورزشکاران مدال آور در مسابقات هانگژو بیان کرد: حمایت این مجموعه از رشته‌های ورزشی با تاسیس سازمان فرهنگی و ورزشی قوی‌تر شد و از تمرکز صرف بر رشته والیبال خارج و از سایر رشته‌ها هم حمایت می‌کنیم.

سید علی‌اصغر موسوی افزود: امسال شهرداری گنبدکاووس تیم بدمینتون را در سطح لیگ برتر دارد و از تیم‌های بسکتبال جوانان، والیبال در رده نوجوانان و جوانان در کنار والیبال نشسته، کشتی و فوتبال هم حمایت می‌کند.

وی بودجه فرهنگی و ورزشی امسال شهرداری گنبدکاووس را ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص به والیبال دارد و بودجه والیبال نشسته هم در صحن شورای اسلامی در دست بررسی است که مبلغ آن بین هفت تا ۱۰ میلیارد ریال خواهد بود.

شهردار گنبدکاووس با قدردانی از مدال آوری ورزشکاران شهرستان در مسابقات آسیایی، افزود: به ورزشکارانی که مدال طلا را کسب کردند ۲۰۰ میلیون ریال، دارندگان مدال نقره ۱۵۰ میلیون ریال و دارندگان مدال برنز ۱۰۰ میلیون ریال اهدا می‌شود.

گنبدکاووس ورزشکاران ملی پوش زیادی از جمله محمد نعمتی، جمال نظری، آرش خرمالی و زهرا دانایی‌طوس در رشته والیبال نشسته، فائزه دیبایی در رشته دو و میدانی معلولان و عبدالجلیل قرنجیک در رشته بسکتبال با ویلچر دارد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا