رئیس شعبه تامین اجتماعی گنبدکاووس گفت: این شهرستان ۴۲ هزار بیمه‌شده اصلی و هشت هزار و ۶۰۰ مستمری‌بگیر دارد که ماهانه ۶۷۰ میلیارد ریال در قالب حقوق به مستمری بگیران این شعبه و ۳۱ میلیارد ریال نیز در قالب پرداخت بیمه بیکاری و کمک هزینه خرید «پروتز» به آنان پرداخت می‌شود.

محمد دانائی فر به‌مناسبت بزرگداشت هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیرماه) به خبرنگار ایرنا افزود: بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی شعبه گنبدکاووس که با افراد تبعی خود، ۱۳۲ هزار نفر جمعیت دارند، در هفت هزار و ۱۰۰ کارگاه مشغول فعالیت هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون شعبه تامین اجتماعی گنبدکاووس که از سال ۱۳۵۴ به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌کند علاوه بر شعبه مرکزی، دارای ۲ واحد کارگزاری در این شهر و یک شعبه اقماری در شهر مرزی اینچه برون است که به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌کنند.

دانائی فر ادامه داد: از مجموع بیمه شدگان تامین اجتماعی شعبه گنبدکاووس، ۲ هزار و ۴۵۲ نفر آنها بیمه قالیبافی و ۲ هزار و ۳۵۰ نفر دیگر هم بیمه کارگر ساختمانی دارند ضمن اینکه ۴۲۷ نفر از بیمه شدگان هم درحال دریافت بیمه بیکاری هستند.

به گفته وی همچنین از مجموع بیمه شدگان تامین اجتماعی در گنبدکاووس ۲ هزار و ۲۲۱ نفر آنها به همراه ۸۰۰ مستمری بگیر از ابتدای سال گذشته تاکنون عضو این سازمان شدند.

وی بابیان اینکه هم اکنون بخش زیادی از خدمات تامین اجتماعی به‌صورت غیرحضوری (الکترونیکی) به بیمه شدگان ارائه می‌شود، گفت: بیمه شدگان می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی پیش بینی شده به نشانی www.es.tamin .ir خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

دانائی فر به بخشودگی جرائم کارفرمایان هم اشاره کرد و افزود: کارفرمایانی که به سبب پرداخت نکردن بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی، مشمول جریمه شدند، اصل جریمه آنها به شرط اینکه بدهی خود را یکجا یا اقساطی پرداخت کنند، بخشیده می‌شود.

وی همچنین فرسودگی ساختمان اداری تامین اجتماعی گنبدکاووس را از مشکلات این شعبه ذکر کرد و بیان داشت: پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبار جهت نوسازی ساختمان درحال انجام است.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا