امام جمعه گنبدکاووسدراین مراسم معنوی گفت: برگزاری چنین محفلی، یک رخداد مهم فرهنگی در سطح استان گلستان است که باید از دست اندرکاران آموزش و پرورش این شهرستان، مربیان و معلمان قرآنی قدردانی کرد.

محفل انس با قرآن و نخستین جشن دانش آموزان روزه اولی مدارس دخترانه گنبدکاووس با حضور حجت الاسلام ترابی امام جمعه، مهندس دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه، برخی روسای ادارات و نهادها به همراه مربیان و معلمان قرآنی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم معنوی که شامگاه روز یکشنبه همراه با ضیافت افطار در محل مرکز رفاهی فرهنگیان گنبدکاووس برگزار شد، تعدادی از دانش آموزان ممتاز قاری و حافظ کل قرآن مجید به تلاوت آیاتی از این کتاب آسمانی پرداختند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم گفت: مدارس این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی و نیز دار القرآن این مدیریت در راستای ترویج فرهنگ نماز و قرآن اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش و حفظ قرآن نموده و موفقیت‌های خوبی نیز در مسابقات قرآن و عترت استان گلستان و کشور کسب کردند.
کمال الدین نظرنژاد افزود: هم اکنون تعداد قابل توجهی دانش آموز قاری و حافظ کل یا چند جز قرآن داریم و برای تشویق دانش آموزان برتر قرآن و عترت هدایایی از جمله افزون بر ۱۰۰ جلد کتاب قرآن به آنها اهدا خواهد شد.

امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین مراسم معنوی گفت: برگزاری چنین محفلی، یک رخداد مهم فرهنگی در سطح استان گلستان است که باید از دست اندرکاران آموزش و پرورش این شهرستان، مربیان و معلمان قرآنی قدردانی کرد.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: نعمت قرآن و عترت و روزه داری در ماه مبارک رمضان از نعمت‌های خداوند به ملت ایران است که بواسطه آن امروز نسل نوجوان و پاکیزه ایران اسلامی در گنبدکاووس اعم از شیعه و اهل سنت با وحدت و همدلی در کنار هم به قرائت قرآن می‌پردازنند.
وی با تاکید برضرورت برگزاری چنین محافلی برای دانش آموزان تاکید کرد و بیان داشت: آشنایی نسل کودک، نوجوان و جوان ما با معارف قرآن و عترت این نسل و جامعه را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد.

درپایان این مراسم معنوی که نیز از دانش آموزان برتر مسابقات قرآن و عترت، حافظان قرآن و مربیان آنها با اهدای لوح سپاس و یک جلد کتاب قرآن تجلیل شد.