فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: برای راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ، مشکلی در تامین زمین وجود ندارد و ما منتظر تایید نهایی زمین موردنظر در کشور هستیم.

مهدی دهرویه در نشست با خبرنگاران، ادمین فضاهای مجازی، احزاب سیاسی و اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی مردم گنبدکاووس راه اندازی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی بوده که این بیمارستان نه تنها به مردم گنبدکاووس بلکه به شرق گلستان خدمات خواهد داد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ و در زمان استاندار وقت  زمین این بیمارستان که در آن زمان ۸۰۰ تختخوابی مطرح بود در کارگروهی مطرح و پیگیری شد که متاسفانه این کار با تغییر استاندار و دولت وقت به نتیجه نرسید.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: مشکل این زمین، یکپارچه بودن سند ان بوده و اینکه این زمین ثبت ملی شده و در فهرست میراث فرهنگی قرار گرفته است.در دولت سیزدهم زمین این بیمارستان به صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفت و در سفر رئیس جمهور به استان گلستان مبلغ یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این بیمارستان مصوب شد.

وی ادامه داد: در هفته گذشته استاندار گلستان پیگیری ویژه برای زمین این بیمارستان داشته و قرار است طی توافق با بنیاد مشتضعفان و وزارت میراث فرهنگی مشکل این زمین حل و بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی کلنگ زنی شود.گنبدکاووس مشکلی در تامین زمین بیمارستان نداشته و اگر مشکل این زمین که ثبت اولیه در سامانه دانشگاه علوم پزشکی شده برطرف نشود در کوتاهترین زمان زمین دیگری معرفی می شود.تاکنون بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی مازاد دستگاه های اجرایی شناسایی شده و سند حدود ۸۰ هکتار آن صادر شده است.

دهرویه درباره وضعیت والیبال شهرستان گنبدکاووس گفت: در ماه نخست ورود بنده به گنبدکاووس بعنوان فرماندار، وضعیت والیبال شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و همان زمان اعلام شد که مسیر مجموعه والیبال شهرستان اشتباه بوده و بزرگان والیبال نیز بر این سخن صحه گذاشتند. ناراحت وضع کنونی والیبال هستیم و امید داریم با تغییر مدیریتی ، مجموعه والیبال به شرایط مطلوبی برسد و سال آینده شاهد موفقیت های خوبی برای این رشته ورزشی باشیم.

وی وجود صف های طولانی در نانوایی ها را یک مشکل کشوری و استانی بیان کرد و افزود: متاسفانه در حوزه آرد و نان، گروه و باندی وجود دارد که در حال خام فروشی بوده و از این تصمیم خود دست بردار نیستند. با این حال برای جلوگیری از هرگونه مشکلات و خام فروشی در شهرستان ، حداکثر جریمه را برای متخلفین در نظر گرفته ایم.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس درباره پروژه های دهه فجر یادآور شد: در ایام دهه فجر تعداد یکهزارو ۶۰۰ پروژه  با اعتبار بیش از یکهزارو ۴۴۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی دو هزارو ۵۶۰ نفر بهره برداری شده و یا عملیات اجرایی ان آغاز خواهد شد.

وی گفت: مراسم متمرکز پروژه های دهه فجر روز یکشنبه با حضور استاندار گلستان در گنبدکاووس برگزار خواهد شد.

دهرویه با اشاره به مطالب برخی از کانال ها و گروه های داخلی شهرستان ابراز کرد: تامین زمین بیمارستان منوط به یکسال اخیر دولت سیزدهم و دولت مردمی کنونی نبوده بلکه چندین سال است که این موضوع در حال پیگیری است بنابراین انتظار می رود ادمین کانال ها و فضاهای مجازی اخلاق حرفه ای را در انتشار مطالب رعایت کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس