رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس درشرق استان گلستان گفت که عملیات اجرایی احداث چهار دوربرگردان استاندارد در ۲ بزرگراه این شهرستان مرزی شامل "گنبد - آزادشهر و گنبد - مینودشت" آغاز شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

علی اصغر خسروی در این خصوص اظهار داشت: برای این دوربرگردان‌ها که به منظور بهبود عبور و مرور، افزایش ایمنی و رفع نقاط پرتصادف ۲ بزرگراه‌ گنبدکاووس درحال احداث هستند، مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال از منابع ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: دو مورد از دوربرگردان‌ها در بزرگراه ۱۵ کیلومتری گنبدکاووس به آزادشهر و در محدوده روستای “قره‌سو” و شهر “نگین شهر” با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال درحال ساخت هستند.

خسروی اضافه کرد: دو مورد دیگر از این دوربرگردان‌ها نیز در بزرگراه گنبدکاووس به مینودشت که ۱۵ کیلومتر طول دارد، در محدوده روستاهای “اسلام آباد” و “پشمک پناده” با اعتبار ۸۵ میلیارد ریال احداث می‌شوند.

به گفته وی رییس اداره راهداری گنبدکاووس، عملیات احداث دوربرگردان محدوده روستای اسلام آباد آغاز شده و عملیات اجرای دوربرگردان پشمک پناده نیز که مرحله برگزاری مناقصه واگذاری به پیمانکار است، به زودی آغاز می‌شود.

خسروی ادامه داد: عملیات اجرایی هر چهار دوربرگردان پیش بینی شده برای ۲ بزرگراه گنبدکاووس که هر کدام روزانه بالای ۱۰ هزار تردد خودرویی دارند، تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

  • منبع خبر : ایرنا