استاندار از مردم محروم این منطقه خواست زمین‌هایشان را به جز دولت به کسانی دیگری نفروشند چون آنها روی ثروت نشسته‌اند.

از شهریورماه امسال اکتشاف نفت و گاز در شهرستان گمیشان آغاز شده و بنا به گفته استاندار قرار است دکل‌های حفاری بهمن ماه در این منطقه نصب و مستقر شود؛ شاید این شروعی برای تحقق رویای نفتی استان گلستان باشد.

به علت همجواری منطقه ترکمن صحرا در استان گلستان و فاصله حدود ۱۳۰ کیلومتری آن با میدان عظیم نفت و گاز ترکمنستان درمنطقه بَلخان‌آباد که از آن به ” نبیت کوه” یا کوه نفت یاد می‌شود این احتمال وجود دارد مخازن یا میدان مشترک در این منطقه وجود داشته باشد.
از شهریورماه امسال اقدامات اولیه برای اکتشاف نفت در گمیشان آغاز شد و حتی استاندار از مردم محروم این منطقه خواست زمین‌هایشان را به جز دولت به کسانی دیگری نفروشند چون آنها روی ثروت نشسته‌اند.

به گزارش پایگاه اخبار گنبد از تسنیم، رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که پیگیر این طرح در استان گلستان است، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای پروژه اکتشاف نفت در گمیشان، پیمانکار این پروژه مشخص شده و پیمانکار راهسازی هم در حال انجام کار است.
وی افزود: ماه گذشته جلسه‌ای در شرکت ملی اکتشاف داشتیم که قول دادند از اول بهمن ماه دکل‌های حفاری نفت در منطقه مستقر شود تا کار را ادامه و به نتیجه برسیم.

  • منبع خبر : تسنیم