مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: میانگین سن ازدواج پسران این استان ۱.۵ سال بیشتر از میانگین کشوری اعلام شده که طبق بررسی‌ها نداشتن توانایی دریافت وام ازدواج، یکی از دلیل به تاخیر انداختن تشکیل خانواده از سوی جوانان گلستان است.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: میانگین سن ازدواج مردان این استان ۲۹.۳ سال است که طبق بررسی‌ها نداشتن توانایی دریافت وام ازدواج، یکی از دلیل به تاخیر انداختن تشکیل خانواده از سوی جوانان گلستان است.

زهره رجبی روز شنبه در قرارگاه خبری شهید همدانی اظهار کرد: مردان گلستان به طور میانگین ۱.۵ سال دیگر از میانگین کشوری ازدواج می‌کند که یکی از راه حل‌های رفع این مشکل، اجرای کامل قوانین مرتبط با ازدواج و حمایت از خانواده است.

وی همچنین از اصلاح و تجهیز پارک بانوان گرگان با هزینه ۶۰ میلیارد ریال از محل سفر دولت خبر داد و گفت: علاوه بر آن، پیگیری برای راه‌اندازی پارک بانوان در سایر شهرستان ها از جمله گنبدکاووس و مینودشت ادامه دارد.

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری گلستان پیگیری برای احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرها، ایجاد بازارچه در گنبدکاووس و گرگان و حل مشکل راه اندازی بازارچه علی آبادکتول را از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد.

به گفته وی در استان گلستان افزون بر۹۹۸ هزار زن زندگی می‌کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا