مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: ۶۰۰ کلاس درس در استان گلستان هوشمندسازی شده که رویکرد آموزش و پرورش استان تجهیز و هوشمندسازی تمام مدارس استان است.

سیدرضا نظری روز یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اینکه گلستان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه است، اظهارداشت: استان با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه بوده و تنها در مرکز استان ۳۰ مدرسه کمبود است.

وی افزود: خیران زمین را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهندگان ساخت آن را انجام داد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: بیش از ۲۵۰ ویژه برنامه در هفته بزرگداشت معلم در استان گلستان برگزار می‌شود و ۲۰ معلم نمونه استان گلستان روز سه‌شنبه با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار خواهند داشت.

نظری با اشاره به اینکه اصحاب رسانه بازوهای قوی آموزش و پرورش بوده و با ورود آنها به مباحث چالش‌های بسیاری حل خواهد شد، بیان کرد: در بزرگداشت هفته معلم بیش از برنامه‌های متنوع علمی، فرهنگی، هنری، عقیدتی، آموزشی و ورزشی در مدارس تدارک دیده شده و هدف از اجرای این برنامه‌ها تکریم معلم، تقویت روحیه نشاط و امید در بین جامعه فرهنگیان استان است.

وی بیان کرد: حضور مسئولان در مدرسه، نواختن زنگ سپاس معلم، غباروبی گلزار شهدای معلم فرهنگی، دیدار و تجلیل از خانواده معظم ایثارگران فرهنگی، تجلیل. . از معلمان نمونه استانی، دیدار معلمان با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در گلستان از جمله برنامه های هفته معلم در استان است.

وی بیان کرد: ایام این هفته به ترتیب با عناوین مانند «معلم چلچراغ حکمت، چشمه جاری، لاله روشن، رسول، رشد، سرمشق هدایت، تصویرگر اندیشه و هادی تربیت» نامگذاری شده است که با هر روز برنامه‌های مناسب آن برگزار شود.

وی افزود: راه رشد و مسیر توسعه هر کشور، استان و شهرستانی از خیابان معلم می‌گذرد و اقتصاد کلان، سیاست، اجتماع، انسان‌سازی و پیشرفت هر جامعه موفقی را معلمان رقم می‌زنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان بیان کرد: جذب ۲۵۰ نفر سوادآموز در سال جاری تحصیلی صورت گرفت .

نظری افزود: هزار و ۵۰۰ بازمانده از تحصیل به تحصیل برگشته که ۷۰۰ نفر هم معلول جسمی و ذهنی بوده که تلاش داشته برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در آینده آنها هم به تحصیل بازگردند.

هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه جذب استخدامی برای گلستان در نظر گرفته شد

وی بیان کرد: ۳۳۰ نفر از روحانیون در قالب «طرح امین» جذب مدارس شده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: ۸۷۰ نفر جذب آزمون استخدامی در سال گذشته بود که امسال به هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

نظری افزود: سال آینده تحصیلی گلستان ۵ هزار معلم کمبود داشته که ۶۰ درصد آن از طریق خروجی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و ماده ۲۰۸ حل خواهد شد و تلاش می کنیم ۴۰ درصد دیگر هم تامین شود.

وی اظهار داشت: ۶۰۰ کلاس درس در استان گلستان هوشمندسازی شده که رویکرد آموزش و پرورش استان تجهیز و هوشمندسازی تمام مدارس استان است.

۷۰۰ کلاس برای سال آینده برای تدریس در گلستان اضافه شود/ ۲۰ معلم نمونه گلستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند

نظری افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰۲ هزار نفر دانش آموز در حال تحصیل بوده که سال آینده به ۴۱۰ هزار نفر خواهند رسید که ۲۴ هزار و ۴۰۹ نفر از همکاران فرهنگی به آموزش آنها می‌پردازند و ۷۰۰ کلاس برای سال آینده باید برای تدریس اضافه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم گلستانی رتبه‌بندی شامل حالشان شده که ۲۰ درصد به آن معترض بوده که با رویکرد دولت سیزدهم تمام معلمان به حقشان خواهند رسید.

نظری افزود: ۸۳ میلیارد تومان در ۶ ماه سال جاری، ۱۵ میلیارد تومان در هفته‌های گذشته و حدود ۱۰ میلیارد تومان هم در این هفته برای تجهیزات مدارس پرداخت شد و همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ تومان بودجه هم برای عدالت تربیتی اختصاص یافت.

پس از شهادت مرتضی مطهری روز ۱۲ اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز معلم نامگذاری شده و هفته بزرگداشت مقام معلم از این روز آغاز و تا ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

افزون بر ۲۴هزار فرهنگی تعلیم و تربیت حدود ۴۰۲ هزار دانش آموز را در ۳ هزار واحد مدرسه آموزشی در استان گلستان برعهده دارند.

استاد مطهری نقش بزرگی در انقلاب اسلامی داشته و با تلاش ویژه ایشان ارتباط موثر و مستحکمی بین حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش در راستای تحکیم پایه های فکری، تشریح معارف قرآنی تبیین و ترسیم کردند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا