فرمانده انتظامی گلستان‌ گفت: مردم استان در مدت هفت ساعت انتهای سه‌شنبه آخر سال(چهارشنبه سوری) ۶ هزار و ۷۰۰ تماس از مجموع هشت هزار و ۷۰۰ تماس امدادخواهی با مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰)، مربوط به گزارش‌ مزاحمت‌های چهارشنبه‌سوری بود.

سردار سعیددادگر چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد تماس از ساعت ۱۷ تا ۲۴ روز گذشته در مرکز ۱۱۰ استان به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در همین زمان طی روزهای عادی حدود ۲ هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی استان گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع طی ۲۴ ساعت روز گذشته تمامی تماس‌های هم استانی‌ها با شماره ۱۱۰ در حالی به عدد ۱۱ هزار و ۷۰۰ مورد رسید که در یک روز عادی متوسط تماس در ۲۴ ساعت به چهار هزار و ۵۰۰ مورد می‌رسد.

فرمانده انتظامی گلستان‌ گفت: از مجموع تماس‌های هفت ساعت پایانی روز سه شنبه، ۶ هزار و ۷۰۰ تماس به علت شکایت از ناهنجاری‌ها و ایجاد مزاحمت‌های چهارشنبه سوری بوده است.

وی یادآور شد: این تماس‌ها به غیر از مراجعه حضوری شهروندان و هم استانی ها به تیم‌ها، گشت‌ها و نفرات پیاده و موتوری ما مستقر در محلات و مناطق مختلف استان برای امدادخواهی بوده است.

فاضل‌دادگر اضافه کرد: برهم زدن آرامش شهروندان، آسیب زدن به کودکان و نوجوانان، نزاع در تجمعات چهارشنبه سوری، راهبندان، آزار و اذیت با ایجاد سر و صدا و ایجاد مزاحمت برای بیماران و سالخوردگان از عمده دلایل تماس‌های مردمی با پلیس ۱۱۰ بود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و خدمات پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان (اورژانس ۱۱۵) نیز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفته بود که در اثر حوادث ناشی از انفجار مواد محترقه چهارشنبه آخر سال در گلستان ۷۳ نفر مصدوم شدند که سن پنج نفر آنان کمتر از ۱۰ سال بود.

همچنین مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان هم در این رابطه گفت که شب گذشته در مراسم‌ها و آئین‌های مرتبط با چهارشنبه سوری ۲ دستگاه از خودروهای این سازمان دچار آسیب و خسارت شدید شد.

براساس این گزارش علاوه بر مصدومان و مجروحان که جبران خسارات آن بطور شرعی و قانونی بر عهده عوامل آتش‌بازی و اقدامات خطرناک است، بدون شک نفرین این افراد نیز در پشت سر آنان است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا