مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان گفت که عامل احتکار برنج در یکی از آشپزخانه‌های مرکزی کردکوی به ۲.۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.

تقی حسام بعدازظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اعلام گزارش پلیس اقتصادی نیروی انتظامی استان گلستان مبنی بر نگهداری برنج خارجی قاچاق توسط آشپزخانه مرکزی، بررسی پرونده در دستور کار اداره تعزیرات حکومتی کردکوی قرار گرفت.

مدیر کل تعزیرات حکومتی گلستان گفت: شعبه پس از احضار متهم و سیر مراحل قانونی و اخذ استعلامات لازم متهم را به استناد بند پ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اتهام نگهداری و فروش کالای موضوع قاچاق به پرداخت جزای نقدی و ضبط کالای مکشوفه در حق دولت محکوم کرد.

وی گفت: پس از تجدیدنظر خواهی متهم، پرونده با دستور رئیس سازمان تعزیرات حکومتی برای رسیدگی مجدد به شعبه ششم تجدید نظر ویژه رسیدگی به امور قاچاق کالا و ارز ارجاع شد.

حسام افزود: شعبه پس از رسیدگی‌های قانونی لازم، علاوه بر ضبط کالای مکشوفه متهم را به پرداخت جزای نقدی به مبلغ دو میلیارد و ۶۴۰ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۳۰۰ ریال محکوم کرد.

وی در خاتمه از شهروندان استان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف، قاچاق کالا و ارز، گرانفروشی، احتکار، تقلب و غیره یا سایر تخلفات اقتصادی وصنفی را به صورت حضوری یا از طریق تلفن به تعزیرات حکومتی و یا به سازمان صنعت، معدن وتجارت و یا جهاد کشاورزی گزارش کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر