رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گنبدکاووس گفت: از زمان ابلاغ تسهیلات اشتغالزایی به این نهاد در تابستان امسال تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال وام در قالب ۲۸۷ طرح به مددجویان تحت حمایت و متقاضیان دهک‌های درآمدی یک تا پنج پرداخت شد.

علیرضا کریمیان بیان کرد: امسال سهم تسهیلات اشتغال پیش بینی شده برای کمیته امداد گنبدکاووس از محل جزء چهار بند ب تبصره ۱۸ قانون برنامه بودجه هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد گنبدکاووس ۶۵۰ طرح و فرد متقاضی دریافت تسهیلات را با نیاز مالی ۷۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی کرده که تاکنون ۲۸۷ طرح آن به ارزش ۳۲۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

کریمیان ادامه داد: واحد اشتغال کمیته امداد گنبدکاووس آماده دریافت درخواست تسهیلات از مددجویان و واجدین شرایط دهک‌های یک تا پنج و ارسال پرونده آنها به بانک‌های عامل است.

رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ه) گنبدکاووس بابیان اینکه ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند (دهک یک تا پنج) از اولویت‌های این نهاد است، اظهار کرد: کمیته امداد به ایجاد اشتغال براساس ایده‌های نوین در راستای کاهش فقر در خانواده‌های نیازمند و تحقق شعار سال گام بر می‌دارد.

وی افزود: اولویت نخست کمیته امداد پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان، فرزندان مجرد آنها، دامادی که با عروس تحت پوشش طی یک سال اخیر ازدواج کرده و همچنین فرزندان متاهل همسفره با مددجو است و دهک‌های درآمدی یک تا پنج در اولویت بعدی این نهاد قرار دارند.

کریمیان اضافه کرد: کمیته امداد گنبدکاووس همچنین از محل منابع داخلی تعداد ۱۱۷ طرح اشتغالزایی را به صندوق امداد ولایت با اعتبار مورد نیاز ۲۷ میلیارد ریال معرفی کرده که تاکنون ۲۳ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی با قدردانی از همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد گنبدکاووس گفت: سال گذشته رتبه برتر ملی و استانی در خصوص پرداخت وام های اشتغالزایی کسب کردیم که امیدواریم امسال نیز این همکاری‌ها در تسهیل‌گری اخذ تضامین و پرداخت وام‌ها استمرار داشته باشد.

رییس کمیته امداد گنبدکاووس همچنین گفت: این نهاد در زمینه اشتغال علاوه بر هدایت و راهبری شغلی، بازدیدهای دوره‌ای (قبل، حین و بعد از اجرای طرح) به مدت پنج سال به منظور پایداری طرح و ایجاد شغل انجام می‌دهد.

کریمیان، از کارفرمایان نیز خواست از تسهیلات اشتغالزایی با بکارگیری مددجویان کمیته امداد و بسته‌های تشویقی آن استفاده کنند.

شهرستان گنبدکاووس افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هم اکنون ۱۴ هزار و ۴۵۳ خانوار با جمعیت تقریبی ۲۶ هزار و ۸۰۰ نفر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا