استاندار گلستان گفت: همه اقوام ساکن در استان گلستان دارای کالاها، محصولات و تولیداتی هستند که قابلیت ارائه و عرضه در سطوح ملی و حتی بین‌المللی و نیز رقابت با محصولات مشابه خارجی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه سه‌شنبه شب در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین جشنواره فرهنگ اقوام و اقتصاد ایران زمین با حضور وزیر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا و واحد خبر سیمای مرکز گلستان اظهارداشت: نقش روستاها و روستائیان این استان نیز در رسیدن به این شاخص در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ استان تبیین شده تا سرانه تولید هر خانوار گلستان به میانگین کشوری برسد.

وی بیان کرد: جشنواره فرهنگ و اقتصادی اقوام ایران زمین به میزبانی گلستان یک فرصت است، زیرا وجود همه استان‌ها و اقوام ساکن در گلستان با همه توان و ظرفیت و بهره بردن از تجربیات دوره‌های پیشین، می‌تواند ما را به آن هدف اصلی برساند.

زنگانه خاطرنشان کرد: استان گلستان نگارستان ایران است و اقوام مختلف با هر رنگ، زبان، گوش و دینی، با نمادی برگرفته از انسجام، وحدت و همبستگی در این استان در کنار هم حضور دارند.

استاندار گلستان تاکید کرد: هر چند اقوام مختلف در ایران با آداب، رسوم، ادبیات، هنر، موسیقی، سبک زندگی و حتی فرهنگ غذایی متفاوت سکونت دارند، اما گلستان همه آنها را در خود جای داده و بدون هیچ مشکلی، با وحدت کنار هم زندگی می‌کنند که در واقع این از ویژگی منحصر به فرد این استان است.

زنگانه ادامه داد: با توجه به این ویژگی منحصر به فرد و ظرفیت و توانی که در گلستان وجود دارد، این استان بهترین مکان برای ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری جشنواره‌های فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین می‌تواند باشد.

وی یادآور شد: اگر ما مسوولان و متولیان امر بتوانیم این نوع فعالیت‌های اقتصادی اقوام را حمایت کنیم و مورد توجه قرار دهیم، بدون شک زمینه تحول اقتصادی در استان فراهم خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره اقتصاد و فرهنگ اقوام ایران زمین شامگاه امشب (سه شنبه) با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی گلستان در گرگان آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا این جشنواره با تا ۲۱ آبان ماه به مدت پنج روز، عصرها در کیلومتر ۵ جاده گرگان – آق قلا دایر است.

پانزدهمین دوره این رویداد فرهنگی در بخش‌های صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه‌چادر و عشایر، روستاهای هدف گردشگری، غذاهای سنتی و بازی‌های بومی و محلی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف کشور برنامه‌ریزی‌شده است.

هنرمندان صنایع‌دستی ۳۱ استان کشور و همچنین ۲۱ گروه موسیقی سنتی و آیینی از ۹ استان در این جشنواره هنر خود را عرضه می‌کنند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا