حبیب کوزه لی در ابتدا از نحوه پیوستن خود به این تیم در نیم فصل دوم گفت که ابتدا تمایلی به قبول پیشنهاد نداشت که با جلسات متعدد پیشکسوتان والیبال گنبد و همچنین تماس شبانه فرماندار شهرستان که خواسته برخی هواداران برای جذب مربی بومی هم بود، حدود ساعت 1 بامداد پیشنهاد را قبول کردم که باتوجه به اینکه تیم در همان روز هم بازی داشت تقریبا دو ساعت قبل از بازی کار ثبت قرارداد به اتمام رسید.

فریدون قارئی، سردبیر پایگاه اخبار گنبد: چند روز پس از سقوط تیم والیبال شهرداری گنبد به دسته یک که از دور پیدا بود حاشیه های آن پررنگ تر از متن و اصل قضیه باشد، به نشست خبری سرمربی این تیم دعوت شدیم که گزیده هایی از این نشست خبری و پرسش و پاسخ با حبیب کوزه لی در ذیل می آید.

حبیب کوزه لی در ابتدا از نحوه پیوستن خود به این تیم در نیم فصل دوم گفت که ابتدا تمایلی به قبول پیشنهاد نداشت که با جلسات متعدد پیشکسوتان والیبال گنبد و همچنین تماس شبانه فرماندار شهرستان که خواسته برخی هواداران برای جذب مربی بومی هم بود، حدود ساعت ۱ بامداد پیشنهاد را قبول کردم که باتوجه به اینکه تیم در همان روز هم بازی داشت تقریبا دو ساعت قبل از بازی کار ثبت قرارداد به اتمام رسید.

سرمربی شهرداری گنبد به سوالمان در مورد مبلغ قرارداد با تیم شهرداری گنبد هم پاسخ داد و گفت که به هیچ وجه مساله مالی مطرح نبود و مبلغ کمی برای این توافق درنظر گرفته شد که حدود ۲۵۰میلیون تومان بود که این مبلغ حتی از قرارداد مربی تیم جوانان شهرداری گنبد هم کمتر بود.

وی در مورد مبالغ قرارداد بازیکنان هم پاسخ داد و گفت از مفاد و مبالغ قرارداد بازیکنان مطلع نبودم که چه بازیکنی چقدر قرارداد دارد و هیچ وقت به بنده جزییات و مبالغ قرارداد اعلام نشد.

ایشان از نحوه بستن قرارداد بازیکنان هم گلایه ای داشت و گفت کجای دنیا با بازیکن بصورت تلفنی در مورد قرارداد صحبت و حتی مبلغ هم توافق می شود؟ زمانی که ما بازی میکردیم برای ثبت قرارداد در یکی از تیم ها ابتدا چندماه در تیم اصفهان تمرین کردم تا پس از تایید تازه به مرحله قرارداد رسیدیم، ولی در تیم شهرداری گنبد شرایط به گونه ای شده بوده که از پشت تلفن حتی از آمادگی بدنی، شرایط بازی یا مصدومیت بازیکن مطلع نبودند ولی حتی سر قیمت قرارداد هم اینگونه صحبت و توافق شده بوده.

حبیب کوزه لی در بخشی از صحبت های خود در مورد نحوه انتخاب حتی سرمربی تیم توسط شورای شهر گلایه کرد و گفت که چرا باید ۷ نفر شورای شهر غیر والیبالی که تخصصی در این حوزه ندارند بیایند در مورد انتخاب سرمربی رای گیری کنند و بگویند چه شخصی سرمربی تیم لیگ برتری شود؟ با چه تخصص والیبالی به این حوزه فنی ورود کرده اند؟ یا اینکه کجای دنیا مدیر فنی تیم را یک شخص کم تجربه بدون هیچ کارنامه ای را که حتی برخی بازیکنان تیم هم تجربیات بیشتری از آن دارند را انتخاب می کنند؟ مدیر فنی تیم یک شخص پخته و با تجربه که دانش والیبالی اش حتی از سرمربی هم باید بیشتر باشد را انتخاب می کنند، نه اینکه کسی ایشان را حتی نشناسد و حتی در بازی های پلی اوت ایشان در محلی که بازیکنان اسکان داشتند می آمد و فقط در رستوران ایشان را می دیدیم و نه بنده ارتباطی با ایشان داشتم و حتی برخی بازیکنان ایشان را به آن صورت نمیشناختند و برایم سوال بود نقش این مدیر فنی در تیم چیست و حتی چرا باید مبلغ قراردادش از من سرمربی هم بیشتر باشد؟ و عملا چه کمکی به تیم کرد و چه نقشی اصلا در تیم داشت و در اردو حضور داشت و حتی این مبلغ قرارداد از جیب مردم و بیت المال هم به ایشان تعلق گرفته است؟

پس از اینکه به تیم ملحق شدم عملا جز چندبار فقط یکی از اعضای شورای شهر هیچ یک از اعضای شورای شهر و رئیس شورای شهر را ندیدم که بگویند آقای سرمربی در چه حالی هستید و شرایط تیم را جویا شوند یا بگویند چرا تیم بازی را باخته یا پس از برد بیایند از تیم حمایت کنند و خداقوتی بگویند؟

حبیب کوزه لی در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد اینکه چرا تیم ضعیف شد پاسخ داد و گفت: چرا وقتی تیم لیگ برتری بزرگسالان شهرداری گنبد در حالی که خودش با مشکل بازیکن و مصدومیت ها روبرو است سه بازیکن کلیدی و جوانش را به تیم جوانان می دهند تا در مسابقات جوانان کشور شرکت کنند؟ آیا نتیجه گرفتن تیم اصلی لیگ برتری مهم تر است یا مسابقات جوانان؟

وی در مورد اینکه با توجه به اعتراض هواداران و شائبه های موجود آیا این تیم بازیکن سفارشی هم داشت گفت: من از مفاد قراردادهای بازیکنان اطلاع ندارم ولی یکی از بازیکنان اصلا حضورش هم خیلی بحث برانگیز بود، از زمانی که من به تیم ملحق شدم دو جلسه اول به تمرین تیم نیامد و فقط یکبار در تمرین دیدمش و بعد از آن اصلا متوجه نشدم چرا نیامد و دیگر ندیدمش و فقط شنیده بودم پدر بازیکن از افراد متمول شهر هست و حرف های زیادی هم در مورد سفارش شدنش شنیده بودم، به هر حال از این بازیکن دیگر خبری نشد و در زمان من بازی هم نکرد.

در مورد قرارداد بازیکنان هم پرداختی ها آنطور که باید درست انجام نشده بود و وقتی بازیکنی که دریافتی نداشت حتی تمرین هایش را هم درست انجام نمیداد و یا با اعلام داشتن مصدومیت در تمرین ها شرکت نمی کرد و… البته برخی از موارد را به بازیکن حق می دهم ولی بخشی از دیگر قضیه هم از بازیکن انتظار هست همانطور که دریافتی حرفه ای دارد باید رفتار حرفه ای هم از خود بروز دهد و انصافا بازیکن با تجربه و حرفه ای به تمام معنا هم در تیم حضور داشت و از حرفه ای گری اش کاملا راضی بودم.

چرا تیم والیبال شهرداری گنبد به لیگ یک سقوط کرد

حبیب کوزه لی در مورد پلی اوت و سه بازی آخر برای حذف نشدن تیم گفت: ببینید تیم گنبد که در روزگاری زمانی که ما و هم تیمی هایمان تحت عنوان تیم استان مازندران بازی می کردیم همیشه جزو تیم های قدر بود که امتیاز گرفتن هم ازش سخت بود و با جان و دل برایش بازی میکردیم، اینکه ما الان باید برای بقا در جدول لیگ برتر در پلی اوت برایش بجنگیم خیلی افت دارد، باید فکری اساسی برای تیمداری در سال های آینده بکنیم، اگر بخش خصوصی قوی وارد گود شود قطعا چون برند و اعتبار مجموعه هم با بردهای این تیم بالاتر خواهد رفت، برای هزینه کرد و کیفیت تیم تمام تلاشش را خواهد کرد؛ در مورد بازی های پلی اوت هم همانگونه که می دانید در بازی اول با اختلاف نزدیک نتیجه را واگذار کردیم و توانستیم بازی دوم را ببریم و همه چیز به بازی سوم موکول بشه که من اینجا از عملکرد تیمم در بازی سوم بسیار متعجب هستم چراکه بچه ها بازی های عادی خودشونم نتونستن انجام بدن حتی واقعیت را بخواهم بگویم شاید برخی بازیکنان که ازشون انتظار هم نداشتم اینگونه بازی کنند، در حد بازی محلات هم آن چیزی که باید انجام میدادند را انجام ندادند، اینکه بدنشان خالی شد خسته بودند یا چه چیزی باعث این بازی ضعیف و سپس شکست تیم به این شکل شد عجیب بود، به هر حال همانطور که برخی افراد منتظر بودند این تیم حذف و  به دسته یک سقوط کند این امر محقق شد، من به سهم خودم از هواداران والیبال گنبدکاووس عذرخواهی میکنم که تیم سقوط کرد.

کوزه لی در سوال آخر که وضعیت آینده والیبال گنبدکاووس را چگونه می بیند گفت: اگر قرار باشد وضعیت تیمداری مثل امسال باشد بهتر هست تیم در لیگ دسته یک با یک مربی حرفه ای و با تجربه بازی کند و با بازیکنان جوان برای فصل بعدی سهمیه لیگ برتر را بگیریم چراکه همین الان هم چند بازیکن واقعا با کیفیت جوان در گنبد، آق قلا و منطقه داریم و با پوست اندازی و جوانگرایی و البته بستن قراردادهای چند ساله و نگه داشتن این بازیکنان البته یادگری توسط مربی حرفه ای برای سالهای بعد یک تیم قدر و قوی و البته با مدیریت صحیح داشته باشیم و والیبال گنبد را به روزهایی که در اوج بود بازگردانیم.

  • نویسنده : فریدون قارئی