رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان گفت: در راستای طرح نهضت ملی مسکن، ۶۱ واحد مسکونی در شهرهای استان برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا احداث شد.

مهدی ملک ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم و هدف آن خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد و متوسط جامعه است.

اوافزود: یکی از گروه‌های هدف این طرح، خانواده‌های دارای دو معلول به بالاست.

ملک ادامه‌داد: در این طرح دولت با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی، ساخت مسکن برای این خانواده‌ها را بر عهده گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این خانواده‌ها به‌دلیل شرایط خاص خود نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند، گفت: در حال حاضر ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در کشور آغاز شده‌ است.

او افزود: در استان گلستان نیز ساخت مسکن برای این قشر جزو مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان بوده که توانستیم به تعهد خود در این حوزه عمل کنیم.

ملک گفت: بر اساس این مصوبه استان گلستان تعهد ساخت برای خانواده‌های دو معلول به بالا را داشت که تاکنون ۶۱ واحد به‌ صورت خود مالک ساخته شد و بیش از تعهد ما به خانواده‌های دو معلول مسکن واگذار شده‌ است.

مدیرکل راه وشهرسازی گلستان ادامه‌ داد: در جلسه اخیر شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان مقرر شد بر اساس تفاهم نامه منعقده بین وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور، برنامه ریزی‌های لازم برای تأمین زمین مسکن خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در گلستان انجام شود.

او گفت: این واحد‌های مسکونی در اراضی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن و توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان احداث می‌شود.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان