نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود آماده بودن برخی مجوزها در حوزه ساحلی گلستان،‌ پسروی دریای خزر فرایند جذب سرمایه گذار را مختل کرده است.

عبدالجلال ایری شامگاه جمعه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای شتاب بخشیدن به توسعه مناطق ساحلی گلستان اقدامات متعددی اجرای شده اما مقوله پسروی آب دریای خزر ثمربخشی این اقدامات را ابتر کرده است.

نماینده مردم کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان مثال مجوز طرح بندر سبز خزری در محدوده صفا ایشان شهر گمیشان تحصیل شده است اما سرمایه گذاران رغبتی برای مشارکت در این ابرپروژه ندارند زیرا عقب نشینی آب دریای خزر محاسبات اجرایی و مالی آنها را با اما و اگر روبرو کرده است.

وی گفت: تعریض بندرترکمن به آق‌قلا و بندرگز به کردکوی، فاضلاب شهری گمیشان، آبرسانی بندرگز، اصلاح جاده بندرگز به بندرترکمن و بندرگز به گمیشان، خط انتقال آب‌شیرین کن دریای خزر، سایت پروژه پرورش میگو، بازارچه مرزی حسنقلی گمیشان، طرح جزیره گردشگری آشوراده، بندر گمیشان، بندر صیادی خواجه‌نفس از جمله پروژه‌هایی است که با ویژه بینی دولت در منطقه غرب گلستان در حال اجرا است تا بخشی از عقب ماندگی مزمن این منطقه جبران شود.

ایری ادامه داد: یکی از نخستین گمرکات کشور در شهرستان بندرترکمن قرار دارد و دارای تاسیساتی همچون مخزن نفتی، سیلو و فعالیت خط آهن سراسری است که با توجه به مستقر شدن اولین سکوی کانتینری واردات و صادرات در بندرترکمن، می‌توان آینده روشنی برای این شهرستان ترسیم کرد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: اراده دولت در اجرا و تکمیل عملیات لایروبی در خلیج گرگان یکی از رخدادهای تاریخی در منطقه محسوب می‌شود که تأثیرات شگرفی به جای در منطقه بر جای خواهد گذاشت، احیای اکولوژیکی خلیج گرگان و توسعه گردشگری از جمله این آثار خواهد بود.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر