جمعی زیادی از فعالان قرآنی گنبدکاووس از اهالی شیعه و اهل سنت این شهرستان مرزی با برگزاری تجمعی اعتراضی، اقدام ضد اخلاقی و انسانی برخی از مردمان کشور سوئد در اهانت و هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم را بشدت محکوم کردند.

در این تجمع اعتراضی که عصر دوشنبه در مسجد «آخوند طلابی» شهر گنبدکاووس برگزار شد، شرکت کنندگان که در جمع آنها فرماندار، برخی مدیران ادارات و نهادها، ائمه جمعه و جماعات و جمع زیادی از فعالان قرآنی شیعه و اهل سنت این شهرستان حضور داشتند، با سردادن شعارهای «مرگ برآمریکا، مرگ بر اسرائیل، یا ایها المسلمون اتحدوا – اتحدوا» خشم و انزجار خود را نسبت به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم به نمایش گذاشتند.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با محکوم کردن اقدام ضد اخلاقی و انسانی جمعی از مردمان کشور سوئد در هتک حرکت به ساحت مقدس قرآن کریم، گفت: این حرکات و اقدامات قبلی برخی کشورهای غربی در اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام (ص)، نشان از ترس و وحشت این کشورها از نفوذ و گسترش دین مبین اسلام است.

امانقلیچ شادمهر افزود: هدف از این گونه اقدامات ضد حقوق بشری کشورهای غربی (کفار) و جریحه دار کردن قلوب حدود ۲ میلیارد مسلمان، اسلام و ایران هراسی آنهاست.

تجمع فعالان قرآنی شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در محکومیت هتک حرمت به قرآن

وی با یادآوری برخی اقدامات مشابه در سال‌های قبل، اضافه کرد: متاسفانه این قبل کارها در زمانی که مسلمانان ایام عید و شادی خود را (مناسک حج و عید قربان) را برگزار می‌کند، رخ می‌دهد و هدفی جز جریحه دار کردن قلوب مسلمانان نیست.

شادمهر ادامه داد: البته این قبیل اقدامات سخیف و به دور از اخلاق و انسانیت، کوچکترین خدشه‌ای به نورانیت کتاب قرآن که از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون در حال درخشش است، وارد نمی‌کند اما به صفحات حقوق بشری سیاه کفار و غربی‌ها می‌افزاید.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی با اشاره به آیات ابتدایی سوره بقره، گفت: خداوند متعال در این آیات به ذات کفار که همان خدعه، نیرنگ و فریب است و اینکه نگرش آنها تغییر نمی‌کند، اشاره دارد و می‌فرماید که خدا آتش نفاق و خدعه آنها را خاموش می‌کند.

وی قرآن کریم را قانون اساسی و منشور اخلاق امت اسلامی دانست و افزود: کشورهای اروپایی و کافران باید حقوق بشر واقعی را از این کتاب آسمانی و سیره نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه معصومین(ع) در برخورد با یهودیان و مسیحیان یاد بگیرند.

شادمهر اضافه کرد: کشورهای غربی با اقدامات شنیع، سخیف، ضد اخلاقی و انسانی خود نسبت به ساحت نبی مکرم اسلام (ص)، قرآن کریم و مقدسات امت اسلامی، ادعای دروغین حقوق بشری خود را زیرسوال بردند.

وی تصریح کرد: ما مسلمانان شیعه و اهل سنت ساکن در ایران اسلامی، استان گلستان و بالاخص در شهرستان گنبدکاووس این حرکت ضد اخلاقی و انسانی را محکوم می‌کنیم.

تجمع فعالان قرآنی شیعه و اهل سنت گنبدکاووس در محکومیت هتک حرمت به قرآن

شادمهر ادامه داد: راه مقابله با این حرکات کفار انس بیشتر نوجوانان و جوانان ما با قرآن کریم است تا آنها از از آسیب ها و انحرافات اجتماعی مصون بدارد.

همچنین رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس هم درحاشیه این اجتماع که با قرائت قرآن، اجرای تواشیح و قرائت بیانیه پایانی همراه بود، به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون در این شهرستان چهار موسسه قرآنی، ۴۶ خانه قرآنی و ۲ باب دارالقرآن کریم فعالیت دارند.

حجت الاسلام احمدرضا کریمی افزود: نیمی از موسسات، خانه‌های قرآنی و دارالقرآن کریم فعال در گنبدکاووس که در مجموع افزون بر ۱۰ هزار عضو دارند، مختص برادران و خواهران اهل سنت و نیمی دیگر مربوط به اهل تشیع است.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا