رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:نخستین دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان برای استفاده در مرکز آموزشی درمانی کودکان طالقانی گرگان خریداری و وارد گلستان شد.

سعید گلفیروزی با بیان اینکه بیماری رتینوپاتی نوزادان نارس (ROP)، یکی از شایع‌ترین بیماری‌هاست گفت: با کمک دستگاه عکس‌برداری شبکیه چشم نوزادان (RetCam) تمام نواحی شبکیه چشم نوزادان مشاهده و در صورت نیاز، کار‌های تشخیصی از طریق همین دستگاه انجام می‌شود.

او افزود: تقریباً ۱۰ درصد نوزادان در سطح جهان نارس به دنیا می‌آیند که احتمال شیوع مشکلات شبکیه در اثر عدم تکامل عروق و اعصاب شبکیه چشم در این نوزادان بیش از ۶۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان افزود: برای تشخیص به هنگام و درمان به موقع باید ۲۸روز پس از تولد با استفاده از دستگاه RetCam کار‌های تشخیص و درمان انجام شود.

او هزینه خرید این دستگاه را سی و سه میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این دستگاه در مرکز آموزشی درمانی طالقانی گرگان مستقر می‌شود.

گلفیروزی گفت: بهره برداری از این دستگاه علاوه بر اینکه نقش بسیار مؤثری در تشخیص و درمان به موقع رتینوپاتی نوزادان نارس دارد رائه خدمات به بیماران را در سطح استان امکان پذیر کرده و دیگر نیازی به اعزام نوزادان با شرایط ویژه به خارج از استان نیست و هزینه‌های درمان بیمار نیز کاهش می‌یابد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان