سردار سپهبد شهید حاج "قاسم سلیمانی" به سبب ویژگی‌های منحصربه‌فردش، از محبوبیت خاصی بین گروه‌های مختلف مردم برخوردار است و به اعتقاد فعالان اجتماعی و سیاسی، تاسی به خصوصیات این شهید بالاخص ولایتمداری او می‌تواند انقلاب و ملت ایران را از بحران‌های سخت عبور دهد.

به گزارش ایرنا،ویژگی‌های سردار حاج قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف شخصیتی، اجتماعی، سیاسی و نظامی با شاخصه‌هایی چون “تقوا و اخلاص، بسیجی و مردمی بودن، شجاعت، ولایتمداری و مرد میدان بودن” به اندازه‌ای مهم و کارساز هستند که آحاد مختلف مردم، گروه‌های سیاسی و مدیران ادارات و نهادها از صدر تا ذیل می‌توانند با تاسی به یک یا چند مورد از آن ضمن ارتقای سطح بینش و بصیرت خود، در بزنگاه‌ها و بحران‌هایی که استکبار جهانی بر سر راه انقلاب قرار می‌دهند، با تصمیم صحیح به راحتی عبور کنند.

ولایتمداری، ولایت پذیری یا اطاعت از رهبری از جمله ویژگی‌های شاخص و بازر سردار سلیمانی بود که آنرا در همه عرصه‌ها و مسوولیت‌هایی که داشت به نحو احسن و شایسته انجام می‌داد و همین ویژگی او در کنار سایر ابعاد شخصیتی‌اش سبب شد تا در قلوب بیشتر آحاد جامعه و گروه‌های سیاسی جای گیرد.

سردار سلیمانی که به سبب رشادت‌ها و شجاعت‌های خود در عرصه میدان مقابله با استکبار جهانی و وارد کردن زخم‌های بزرگ و عمیق به هیمنه پوشالی آنها زبانزد مردم ایران اسلامی و منطقه خاورمیانه شده بود، مورد عناد و کینه دشمنان اسلام بالاخص آمریکای جنایتکار و دونالد ترامپ رییس جمهور وقت این کشور قرار گرفت و آنها در اقدامی ناجوانمردانه، صبحگاه جمعه ۱۳ دیماه ۱۳۹۸ این سردار رشید سپاه اسلام را به همراه برخی دیگر از همراهانش، در حمله هلی‌کوپتری در فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.

حوادث و اتفاقاتی که طی چند ماه گذشته و با حمایت استکبار جهانی و نوکران منطقه‌ای آنها و جمعی از فریب خوردگان داخلی در برخی شهرهای ایران اسلامی رخ داد و در سایه منویات رهبر معظم انقلاب و هوشیاری و بصیرت مردم و پیروی آنها از رهبری، بساط آن جمع شد، ضرورت نصب العین قراردادن فرمایشات پیامبر گونه رهبر انقلاب و تقویت ولایتمداری را در آحاد مختلف مردم بیش از پیش نمایان ساخت.

همزمانی ایام شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حوادث و اغتشاشات اخیر و نیز ویژگی‌های شخصیتی او بالاخص ولایتمداری و اطاعت از رهبری بیش از پیش نمود پیدا کرد و به همین جهت تعدادی از فعالان اجتماعی و سیاسی استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت ایام شهادت سردار دل‌ها، برلزوم نصب العین قراردادن ویژگی‌های این سردار شهید از سوی همه آحاد مردم و مسوولان برای عبور از بحران‌ها تاکید کردند.

شهید سلیمانی افتخار ایران و جهان اسلام

یکی از اهالی گلستان بابیان اینکه شهید سلیمانی آبرو و افتخار ایران و جهان اسلام است، گفت: این شهید بزرگوار خصوصیات بارز زیادی داشت که شجاعت یکی از مهمترین آنها بود و این ویژگی سردار زبانزد عام و خاص چه در داخل کشور و چه در کشورهای منطقه و جهان شده بود.

محسن فرامرزی افزود: شجاعت سردار سلیمانی لرزه بر اندام استکبار جهانی و هیمنه پوشالی آنها بالاخص آمریکا و گروهک دست ساخته آن یعنی داعش انداخته بود.

وی، ولایتمداری را از دیگر ویژگی‌های بارز حاج قاسم سلیمانی ذکر کرد و بیان داشت: ولایتمداری این سردار رشید سپاه اسلام در همه زمینه‌ها از جمله اطاعت از رهبری و پیاده سازی منویات معظم له و تبیین ولایتمداری در اوج قرار داشت.

فرامرزی ادامه داد: اخلاص از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی بود او با خدا پیمان بسته بود و همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشته بود و از بارتعالی طلب شهادت می‌کرد.

وی، ولایتمداری را از نیازهای امروز جامعه، مردم و مسوولان دانست و تصریح کرد: تنها با این ویژگی می‌توان از بحران‌ها و مشکلات عبور کرد ما باید همواره در مسیر ولایت و رهبری حرکت کرده و ثابت قدم باشیم مسیری که حاج قاسم به ما آموخت و خود نیز در این مسیر حرکت می‌کرد.

یکی دیگر از اهالی گلستان هم در گفت و گو با ایرنا، مردمی بودن و اخلاص، جهادی و خدایی بودن را از ویژگی‌های برتر سردار سلیمانی دانست و گفت: در شرایط امروز جامعه و توطئه‌های دشمنان همه ما بویژه مدیران باید این سردار بزرگ اسلام را در خدمت به مردم الگوی خود قرار دهند.

حسین رضایی افزود: اگر هر مسوولی به وظیفه‌مندی خود بدرستی عمل کند و کار مردم را به نحو احسن و شایسته انجام دهد، بسیاری از مشکلات جامعه رفع می‌شود.

دیگر شهروند گلستان هم بابیان اینکه سردار سلیمانی در تمام ابعاد شخصیتی (اجتماعی و سیاسی) در بالاترین سطح و قله‌ قرار دارد، گفت: رشادت و شجاعت، عبادت و اخلاص و مردمداری و ایثار از جمله ویژگی‌های بازر این سردار رشید اسلام است.

ولایتمداری ویژگی شاخص سردار سلیمانی

احمدرضا کریمی، ولایتمداری را ویژگی شاخص سردار سلیمانی دانست و افزود: این شهید بزرگوار در همه عرصه‌ها پشتیبان ولایت و رهبری بود و در وصیت‌نامه خود نیز به مردم و مسوولان توصیه کرد حامی و پشتیبان ولایت باشند.

وی بابیان اینکه سردار سلیمانی همواره سینه خود را در دفاع از رهبری، مقابل دشمنان سپر می‌کرد، گفت: به اعتقاد سردار دل‌ها، جمهوری اسلامی حرم است و باید از آن در مقابل فتنه‌های دشمنان چه در سوریه، عراق و لبنان و چه در هرجای عالم که باشد، صیانت کرد.

کریمی ادامه داد: جامعه ما نیاز به روحیه فداکاری، ایثارگری، بسیجی و جهادی سردار سلیمانی دارد تا از حریم نظام، ولایت و مردم در مقابل هجمه‌های دشمنان هرجا که لازم باشد، دفاع کرده و بر استبکار جهانی پیروز شود.

یک شهروند دیگر گلستان هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن تسلیت سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: برترین ویژگی سردار دل‌ها مردمی بودن او بود و همین ویژگی سبب شد تا مردم با بصیرت ایران نیز با حضور حماسی خود در آیین تشییع جنازه و سایر مراسم‌هایی که برای ایشان برگزار می‌شود، قدردان زحمات وی باشند.

محمد نادعلی افزود: قدرشناسی مردم از سردار سلیمانی این پیام را برای سایر مدیران و مسوولان کشور دارد که اگر مردمی باشند و به مردم صادقانه خدمت کنند، بدون تردید مردم هم قدردان زحمات آنها خواهند بود.

وی اضافه کرد: مسوولان باید ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند و بیشتر برای مردم بویژه نسل جوان و رفع مشکلات آنها دل بسوزانند و این را هم بدانند که مردم ما قدرشناس زحمات آنها خواهند بود.

 

یکی دیگر از اهالی خطه سرسبز گلستان هم در خصوص بارزترین ویژگی‌های سردار سلیمانی به خبرنگار ایرنا، گفت: صحبت کردن درباره سردار دل‌ها و ویژگی‌های شخصیتی او بسیار سخت است با این حال به نظر من مهمترین ویژگی ایشان اطاعت از ولی فقیه و رهبری انقلاب بود چه در دوران بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و جنگ هشت ساله و چه در دوان زعامت رهبر معظم انقلاب، او همیشه مطیع امر رهبری بود.

حسین کریمی‌اول افزود: مطیع امر رهبر بودن سبب شد تا سردار سلیمانی همیشه سرباز وطن و ولایت بماند و تا آخرین لحظه عمر خود که با نثار خونش همراه شد، از انقلاب و جایگاه ولایت دفاع و آنرا به اثبات برساند.

وی، شجاعت و نترسی را دومین ویژگی بارز سردار سلیمانی دانست و اضافه کرد: این فرمانده سپاه اسلام به معنای واقعی کلمه شجاع و نترس بود و همیشه در صحنه خطر خودش در میدان حضور می‌یافت و دیگران را هم تشویق به حضور می‌کرد.

کریمی اول ادامه داد: سردار سلیمانی از فرماندهانی نبود که خود در جایی بماند و دیگران را به حضور در میدان دعوت کند بلکه خودش اولین نفری بود که در صحنه خطر چه در ایران و چه در سوریه، عراق و لبنان برای دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن حاضر می‌شد.

تبدیل بحران‌ به فرصت از ویژگی‌های سردار دل‌ها بود

یک شهروند دیگر گلستان هم با تسلیت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: ولایتمداری و تبدیل کردن تهدیدها و بحران‌ها به فرصت از ویژگی‌های سردار دل‌ها بود و جامعه ما امروز بشدت به این ۲ ویژگی نیاز دارد.

رمضانعلی خالقی افزود: اگر مدیران کشور این ویژگی‌ها و راهبردهای سردار سلیمانی را الگوی خود قرار دهند از حجم مشکلات جامعه کاسته شده و می‌توانیم اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی، امامین انقلاب و شهیدان والامقام را بهتر به پیش ببریم.

یکی دیگر از اهالی گلستان هم معتقد است: باتوجه به حوادث و وقایع چند ماه اخیر کشور باید ویژگی‌ها، ابعاد شخصیتی و رشادت‌های سردار سلیمانی در عرصه‌های گوناگون را آحاد مختلف مردم بویژه نسل جوان بازگو و تبیین نمایم تا دشمنان نتوانند به انقلاب اسلامی آسیب بزنند.

اسماعیل دلداده مهربان گفت: سردار سلیمانی مردمی و همیشه در میدان حاضر بود و کارهای بزرگی نیز برای دفاع از انقلاب اسلامی انجام داد و دوستداران سردار هم باید همانند او در صحنه و میدان دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن در برابر توطئه‌های دشمنان حضور داشته باشند.

همچنین امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به چند مورد از ویژگی‌های شاخص او اشاره کرد و گفت: تواضع و ارادت نسبت به ولایت فقیه و رهبری ، آمادگی مقابله با فتنه‌ها، داشتن نیت خدایی و سربازی ولایت از برترین خصوصیات این سردار بزرگ سپاه اسلام است.

حجت الاسلام محمود ترابی با اشاره به وقایع و حوادث اخیر در برخی نقاط کشور افزود: ملت ایران به لطف خداوند و الگوگیری از ویژگی‌های سردار سلیمانی توانستند در حوادث سه ماه اخیر، پیروز میدان باشند و دست منافقان و افراد خود فروخته را رو کنند.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود که به گواه بسیاری از فعالان اجتماعی و سیاسی این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دوخته بود.

سردار سلیمانی از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود و با پایان یافتن جنگ در ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

این سردار بزرگ سپاه اسلام نقش کلیدی در خاورمیانه به ویژه در ناآرامی‌های منطقه‌ای معروف به بیداری اسلامی (بهار عربی) ایفا کرد.

سردار بزرگ و پرافتخار اسلام در روز ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ آسمانی شد و ارواح طیبه‌ شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا