مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: مشترکانی که مصرف گاز آن‌ها در هر دوره نسبت به پارسال کاهش داشته باشد از تخفیف ویژه در قبض بهای مصرف خود بهره مند می‌شوند.

علی طالبی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری بیست سیمای گلستان گفت: افرادی که صد درصد کاهش مصرف در هر دوره نسبت به پارسال داشته باشند بهای مصرف آن‌ها صفر و رایگان و اگر ۵ تا ۳۵ درصد کاهش داشته باشند در قبض آن‌ها بستانکاری اعمال می‌شود.

او افزود: بهای گاز مصرفی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز تا پلکان سوم و مصرف حداکثر چهارصد متر مکعب رایگان است.

طالبی همچنین با بیان اینکه میزان مصرف گاز در ادارات باید بیست درصد کاهش یابد، گفت: آذر ماه امسال ۹۵ درصد ادارات بیش از بیست درصد کاهش مصرف داشتند.

او گفت: در بخش خانگی نیز حدود ۷۵ تا هشتاد درصد مشترکان کم مصرف هستند و میانگین مصرف چهارصد متر مکعب در ماه را دارند.

او با بیان اینکه گلستانی‌ها این هفته روزانه بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون متر مکعب مصرف گاز داشتند از مردم خواست با توجه به سردتر شدن هوا مصرف خود را مدیریت کنند.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان از افزوده شدن هفده هزار مشترک جدید گاز در استان خبر داد و گفت: برای تامین گاز مشترکان جدید کار بهره وری سامانه‌های گرمایشی مانند بهینه سازی موتورخانه‌ها در استان در دست اجراست که صرفه جویی خوبی در پی داشت.

او افزود: شرکت ملی گاز نیز کار تعویض رایگان بخاری‌های قدیمی با بخاری‌های نو را در دستور کار دارد و در این راستا تاکنون چهار میلیون و یکصد بخاری با راندمان بالای تراز e خریداری کرده است.

طالبی همچنین اعلام کرد: از مجموع ۹۵۰ روستای دارای قابلیت گاز رسانی تاکنون ۹۴۰ روستا گاز دار شدند و ده روستای باقی مانده نیز تا پایان سال از این انرژی برخوردار می‌شوند.

او گفت: ۴۶ روستای باقی مانده به دلایلی مانند قرارداشتن در طرح کوچ و یا داشتن جمعیت زیر بیست خانوار قابلیت گاز رسانی ندارند.

او افزود: شرکت گاز گلستان ۶۶۰ هزار مشترک در بخش خانگی دارد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان