معاون بیمه و خدمات سلامت استان گلستان از ثبت نام سه هزار گلستانی برای بهره مندی از صندوق بیماران خاص خبرداد.

علیرضا صحرایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پس از اجرایی شدن صندوق حمایت از بیماران خاص به منظور حمایت از بیماران خاص به ویژه در حوزه بیماری‌های کلیه، تلاش داریم تا در مقوله فرهنگ سازی هم اقدامات لازم در دستور کار قرار بگیرد.

معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان افزود: براساس برنامه ترسیمی مبلغ ۴۰ میلیون تومان پاداش برای اهداکنندگان کلیه در نظر گرفته شده که در صورت دارا بودن پیش شرط‌های لازم از این هدیه بهره مند خواهند شد.

وی در خصوص چگونگی حمایت از بیماری‌های خاص بر اساس، صندوق بیماران خاص اظهار کرد: قبل از اجرای این صندوق صرفاً پنج بیماری مشمول حمایت‌های بیمه سلامت بودند اما در حال حاضر ۱۰۷ بیماری زیر چتر این صندوق قرار می‌گیرند.

صحرایی گفت: در حال حاضر، بسته‌های خدمتی برای ۴۴ بیماری تهیه و ابلاغ شده و سایر بسته‌ها بزودی تکمیل خواهند شد و در تا زمان تعیین سایر بسته‌ها، حمایت‌های مالی از سایر منابع انجام می‌شود.

وی افزود: مبلغ ۱۳ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به بیماران غیر از ۴۴ بیماری دارای بسته خدمتی، پیش بینی شده است و بر مبنای اعتبارات خارج از ضوابط تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال کمک بلاعوض انجام می‌شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت گلستان گفت: تاکنون سه هزار و ۸۱ بیمار در سامانه‌های مربوط به ثبت بیماری‌های خاص RDI ثبت نام و نشاندار شده‌اند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر