دومین جلسه رسیدگی به شکایت پرونده کثیر الشاکی موج‌های آبی گنبدکاووس امروز به ریاست قاضی محمدی در شعبه ۱۰۳ کیفری ۲ این شهر با حضور شاکیان و وکلای متهمان برگزار شد.

به گزارش ایرنا از دادگستری گلستان، رییس کل دادگستری استان گفت: حیف و میل اموال، اخلال در نظام اقتصادی که سبب حیف و میل مال غیر شده است، انتقال مال غیر، تبانی، ربا، جعل و کلاهبرداری مهمترین اتهامات هفت متهم پرونده در کیفر خواست بود که امروز توسط نماینده دادستان ابوالفضل سعیدی در دادگاه قرائت و به متهمان تفهیم شد.

حیدر آسیابی افزود: در ادامه دادگاه وکلای متهمان و مالباختگان دفاعیات خود را مطرح کردند.

وی ادامه داد: جلسه بعدی دادگاه پس از بررسی دفاعیات طرح شده در جلسه امروز و کسب استعلام‌های مورد نیاز، به زودی برگزار و رای صادر خواهد شد.

پرونده موج های آبی گنبدکاووس با نزدیک به ۳۰۰ شاکی یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی استان است که رییس قوه قضاییه در سفر آذرماه پارسال خود به استان، اختیارات ویژه به رییس کل دادگستری گلستان برای تعیین تکلیف این پرونده اعطا کرد.

در این پرونده شاکیان به امید تحویل مغازه در این طرح تفریحی، گردشگری، سهام خریدند اما پس از گذشت نزدیک به ۹ سال این طرح همچنان نیمه کاره مانده بود.

در گام نخست برای تسریع در تکمیل این پروژه، دی ماه پارسال با درخواست شاکیان، یکسال برای تکمیل این پروژه به متهم پرونده فرصت داده شد اما با گذشت چند ماه همچنان متهم به تعهد خود عمل نکرد.

در ادامه با درخواست شاکیان ادامه رسیدگی قضایی به پرونده در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت تا در کوتاه ترین زمان، پرونده رسیدگی و به مرحله اجرای احکام برسد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا