استاندار گلستان گفت: ورود استان همجوار به موضوع گردشگری آشوراده اتفاق افتاده که از سوی مقامات دادگستری و قضایی گلستان این ورود غیرقانونی بیان شده است.

علی‌محمد زنگانه بعداز ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان  با بیان اینکه فعالیت‌ها و اقداماتی که در حوزه گردشگری جزیره آشوراده در حال انجام است بر اساس مجوزهای قانونی تحصیل شده در شورای راهبری محیط زیست این جزیره انجام می‌شود، اظهار کرد: ورود غیرمنطقی و غیرقابل قبول از استان همجوار در خصوص گردشگری آشوراده صورت گرفته است که  با دادستان در این رابطه صحبت کردیم.

وی با تأکید اینکه دستور صریح رئیس جمهور برای اجرای این مصوبه ملاک اصلی کار است و همه نهادها مکلف به تمکین در برابر آن هستند، گفت: طرح بومگردی و طبیعت گردی جزیره آشوراده با رعایت کلیه ضوابط و مقرارت زیست محیطی اجرا شده و آغاز عملیات زیرسازی و مسطح‌سازی عرصه ۲۲ هکتاری بزودی انجام می‌شود.

استاندار گلستان با انقاد از کسانی که به بهانه محیط زیست مانع از انجام پروژه‌های گردشگری در آشوراده و تله کابین می شوند، گفت: بیش از ۹۰ درصد این افراد اصلاً از اهالی استان گلستان نیستند.

زنگانه با بیان اینکه روند ۴۴ ساله‌ای که حامی نماهای محیط زیست بر استان گلستان تحمیل کرده‌اند نه تنها کمکی به محیط زیست استان نکرد بلکه فجایع اسفباری را در خلیج گرگان ایجاد کرد، گفت: این افراد ظاهراً دوست دار محیط زیست هستند اما با کج فهمی و عناد خود مانع از پیشرفت استان شده‌اند.

وی ادامه داد: عده‌ای به بهانه محیط زیست  سال‌ها مانع از ورود حتی یک بیل به خلیج گرگان شدند غافل از اینکه اگر ۶۰ هزار هکتار خلیج گرگان خشک شود، استان گلستان، شرق استان مازندران، خراسان شمالی و حتی در کشور ترکمنستان فجایع محیط زیستی بزرگی رخ خواهد داد.

استاندار گلستان با تأکید این مطلب که تله کابین گرگان باید اجرایی شود و اگر هر شخصی مانع تراشی کند از مجرای قانونی با آن برخورد می‌شود، بیان کرد: در استان مازنداران بیش از ۱۰ تله کابین وجود دارد که درحال گرفتن احداث ۷ مجوز دیگر تله کابین هستند و این به دلیل آن است که با هم متحد بوده و اجازه دخالت دیگران را نمی‌دهند.

زنگانه از آغاز دوباره پروژه پتروشیمی استان در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان خبرداد و گفت: به نتیجه رسیدن پروژه پتروشیمی گلستان می تواند بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به میانگین درامد تولید ناخالص استان اضافه کند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا