به گفته ی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گلستان با شروع و شیوع موج پنجم ویروس کووید ۱۹با نام دلتای هندی حاج محمد شهرکی خیر کشوری مقیم استان گلستان مبلغ یک میلیارد ریال از طریق مجمع خیرین سلامت گلستان به حساب مجمع خیرین سلامت سیستان و بلوچستان واریز کرده است.

محمد شهرکی که پیش از این هم در سطح استان و کشور خدمات نوعدوستانه زیادی رو انجام داده بود و این کمک ها در بخش بهداشت و درمان هم مشهود بوده و این مساله از زمان شیوع کرونا نمود بیشتری داشته این بار کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به استان سیستان و بلوچستان ارسال کرد.
به گفته ی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت گلستان با شروع و شیوع موج پنجم ویروس کووید ۱۹با نام دلتای هندی حاج محمد شهرکی خیر کشوری مقیم استان گلستان مبلغ یک میلیارد ریال از طریق مجمع خیرین سلامت گلستان به حساب مجمع خیرین سلامت سیستان و بلوچستان واریز کرده است.
علی بزرگمهر اضاف کرد؛ این خیر ۴۰ هزار عدد ماسک ازانواع مختلف و ۴۰ عدد کپسول اکسیژن و مانومتر جهت کمک به بیماران مبتلا به کرونا دلتای هندی استان سیستان و بلوچستان در نظر گرفته اند.

شهرکی در گفت و گوی کوتاه تلفنی با خبرنگار ما ابراز امیدواری کرد؛ نیازهای مردم استان سیستان و بلوچستان که همواره یار و یاور ولایت فقیه و نظام بوده اند و این مساله در انتخابات اخیر و حضور پرشور مردم به خوبی احساس شده مد نظر مسئولان باشد تا صدمات ناشی از شیوع کرونا و خشکسالی و بی آبی در این استان به حداقل برسد.

همچنین رئیس جمعیت هلال احمر گنبد کاووس با اشاره به خدمات ارسالی این خیر در حوادث غیر متقربه به نقاط مختلف کشور گفت؛ حاج محمد شهرکی در حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و شرایط بحرانی مثل همین کرونا از حال مردم غافل نبوده و در سنوات گذشته و سه ماهه ی اول سال جاری هم اقدام به تهیه و توزیع بیش از چهل و شش هزار بسته ی معیشتی، ده ها هزار بسته ی لوازم تحریر، ماسک و مواد ضدعفونی کرده و بخشی از این کمک ها از جمله مواد خوراکی،آب معدنی و تجهیزات پزشکی در سیل سال گذشته به استان سیستان و بلوچستان ارسال کرده است و آمادگی خود را جهت ساخت مرکز جامع سلامت در مناطق محروم این استان اعلام کرده است.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت سیستان و بلوچستان با تایبد این اخبار گفت؛ کمک های حاج محمد شهرکی مرحمی بوده بر زخم مردم این منطقه و امیدواریم سایر خیرین و مردم نوعدوست به یاری مردم نیازمند این منطقه بشتابند.

به گفته ی طاهری سوای از نیاز غذایی و آب معدنی به خاطر شرایط بد مردم که ناشی از شیوع ویروس کرونای دلتای هندی است نیاز به ماسک، مواد ضدعفونی کننده و شوینده، دستکش، دستگاه ساکشن، کپسول اکسیژن، ملافه، تشک، تخت، پمپ سرم، پمپ سرنگ، ونتیلاتور، برانکارد، ویلچر و فشارسنج به شدت احساس می شود و از مردم و مسئولان انتظار مساعدت داریم.
شایان ذکر است محمد شهرکی خیر نمونه کشوری در حال حاضر رئیس مجمع خیرین سلامت گنبد کاووس و عضو فعال هیئت مدیره مجمع خیرین گلستان است و در بخش های مختلف فعالیت های خیرخواهانه زیادی داشته و با ایجاد ۳۶ بانک امانات تجهیزات پزشکی، ساخت خانه ی بهداشت، تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی(خرید دستگاه دیالیز، سی تی اسکن ،پمپ آنژیوگرافی قلب،تخت بیمارستان، دستگاه ویژه برلی برداشتن کاسه ی سر و انجام عمل، کپسول اکسیژن و لوازم گرمایشی و سرمایشی)، ساخت ساختمان مرکز جامع غربالگری سرطان و آنژیوگرافی گنبد کاووس و تهیه ملزومات آزمایش کرونا و جذب پلاسمای خون قدم های مثبتی در بخش بهداشت و درمان داشته است.

  • منبع خبر : اخبار گنبد