زنگانه استاندار گلستان به مناسبت روز پنجم آذر ، روز حماسه آفرینی مردم گرگان، با صدور پیامی این روز را گرامی داشت.

در این پیام آمده است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

تاریخِ سراسر نور و روشنی نظام مقدس جمهوری اسلامی سرشار از روز‌ها و لحظه‌هایی است که مردان و زنان سلحشور در مسیر تحقق و حفظ انقلاب اسلامی از بذل جان و مال خویش دریغ نکرده اند.

حادثه تاریخی پنجم آذر گرگان که پس از واقعه میدان شهدای تهران به عنوان خونین‌ترین حادثه‌ انقلاب شناخته می‌شود، در واقع مسیر جریان انقلابی را تا روز پیروزی مشخص کرد.پ

شهادت ۱۴ تن از مردان و زنان بی دفاعی که اندیشه‌ای جز دفاع از آرمان‌های دینی و مذهبی نداشتند و برای صیانت از اسلام عزیز به خیابان‌ها آمده بودند، نشانه اوج حقارت و فلاکت نظامی بود که در راه سرکوب مردم استفاده از هر ابزاری را مجاز می‌دانست.

در واقع مردم گرگان و گلستان ثابت کردند، پای دفاع از ارزش‌های انسانی و انقلابی تا پای جان ایستاده اند.

امروز نیز جوانان و نوجوان گرگانی و گلستانی به عنوان مدافعان ارزش‌های انقلابی در گام دوم انقلاب به تاسی از شهدای والا مقام پنجم آذر پرداخته اند و در عرصه جنگ نرم و دفاع مطهر به تبیین ارزش‌های جمهوری اسلامی می‌پردازند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام پنجم آذر گرگان امیدوارم بتوانیم رهروان شایسته‌ای برای تمام شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعان حرم، سلامت، امنیت و دفاع مطهر باشیم و آینده‌ای درخشان را برای نگارستان ایران ترسیم کنیم.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان