مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت: ۶۵ هکتار زمین که‌ در قالب طرح توسعه به شهرک صنعتی گنبدکاووس افزوده شده، آماده واگذاری زمین به متقاضیان علاقمند سرمایه‌گذاری است.

رضا شهمرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: با ایجاد زیرساخت‌های اولیه از جمله برق، تامین آب با حفر چاه و خیابان‌بندی در طرح توسعه شهرک صنعتی گنبدکاووس، استقرار حدود ۹۷ تولیدی و صنعتی برآورد می‌شود.

شهرک صنعتی گنبدکاووس از جمله شهرک‌های صنعتی استان گلستان است که متقاَضی زیادی برای دریافت زمین و سرمایه‌گذاری دارد که کمبود زمین مانع جذب سرمایه‌گذاران در این شهرک شده بود.

مطابق داده‌های شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، در شهرک صنعتی گنبدکاووس ۱۲۴ قرارداد با سرمایه‌گذار بسته شده که ۹۵واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

براساس این گزارش، شهرک صنعتی گنبدکاووس تا قبل از طرح توسعه، دارای ۱۰۰ هکتار بوده که ۸۲.۵ هکتار آن محل ایجاد واحد تولیدی و صنعتی است.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و استقرار گمرک اینچه برون و ارتباط زمینی و ریلی با کشور ترکمنستان و آسیای میانه و دسترسی به بازارهای این کشور از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری این شهرستان برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی محسوب می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا