معاون آموزش ابتدایی گلستان از فعالیت ۸۸۵ پایگاه برای جبران افت یادگیری در دانش‌آموزان دوره ابتدایی خبر داد.

سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گلستان گفت:این طرح برای جبران افت یادگیری در دانش‌آموزان دوره ابتدایی درنظر گرفته شده است و همه دانش‌آموزانی که در سه درس فارسی، علوم و ریاضی توصیف “نیازمند تلاش بیشتر” و “قابل قبول” را در دوره اول و دوره دوم ابتدایی به دست آورده بودند، در این دوره شرکت می‌کنند.

سیده هما عقیلی افزود: برنامه جبران و تثبیت یادگیری ۱۲ تیر در ۸۵۵ مدرسه ابتدایی آغاز شده است و تا ۱۲ شهریور ادامه دارد.

سیده هما عقیلی افزود: در نوبت اول این طرح که زمستان پارسال اجرا شد ۸۵ درصد از مشمولین در کلاس‌های برنامه جبران و تثبیت یادگیری شرکت کردند و در نوبت تابستان هم تاکنون بیش از ۴۲ هزار دانش آموز ابتدایی در این کلاس‌ها شرکت کرده اند.

به گفته عقیلی، تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان، حمایت از دانش آموزانی که تکرار پایه و یا ترک تحصیل کرده اند به ویژه در پایه‌های اول و دوم ابتدایی از اهداف این طرح است.

«طرح جبران و تثبیت یادگیری» برای جبران تحصیل و یادگیری دانش‌آموزان دوره ابتدایی در تابستان سال گذشته ابلاغ شد تا آسیب‌های ناشی از افت تحصیلی به ویژه در دوره اول ابتدایی را به حداقل برساند.

تمام دانش‌آموزانی که در کارنامه آن‌ها برای درس‌های «فارسی» و «ریاضی» دوره اول ابتدایی و در درس‌های «فارسی»، «علوم» و «ریاضی» دوره دوم ابتدایی قابل قبول و نیازمند تلاش منظور شده است، مشمول این برنامه جبرانی می‌شوند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان