مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: ایمن‌سازی و رفع حادثه‌خیزی ۵۳ نقطه پرخطر و ناایمن استان به افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

عادل مصدقی روز دوشنبه در نشست خبری افزود: سال ۱۳۹۷ ایمن سازی ۱۰ دوربرگردان گلستان به این اداره کل واگذار شده بود که تاکنون هشت دوربرگردان به بهره‌برداری رسید.

وی از تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهره‌برداری از ۲ دوربرگردان در رامیان و گنبدکاووس از محل اعتبارات سفر دولت به استان خبر داد و گفت: این اعتبارات از محل مصوبه‌های سفر دولت در زمانی کوتاه تخصیص یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: ایمن‌سازی دوربرگردان‌های گلستان بعد از تصویب در کمیسیون ایمنی راه‌ها در دستور کار اداره کل قرار می‌گیرد.

مصدقی همچنین از اتمام کار آشکارسازی ۴۸ نقطه پرتصادف در جاده‌های گلستان با اعتبار ۵ میلیارد ریال خبر داد و افزود: راهسازی و اصلاحات هندسی این نقاط در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از آغاز زودهنگام طرح زمستانه راهداری گلستان خبر داد و گفت: به دلیل بارش شدید باران و بارش برف شب گذشته راهداران برفروبی و شن و نمک پاشی در محورهای کوهستانی توسکستان واقع در گرگان- شاهرود و دراز نو کردکوی را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، کاهش دما در مناطق کوهستانی گلستان براساس هشدار هواشناسی استان موجب بارش برف در مناطق سردسیر از جمله دراز نو کردکوی و توسکستان گرگان – شاهرود شد.

گلستان ۵ هزار و ۲۵۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن در طرح زمستانه تحت پوشش خدمات راهداری قرار می گیرد.

به گفته مصدقی در ۱۴ کیلومتر از مسیر گرگان – شاهرود واقع در سرعلی‌آباد با چهار باغ و محور دراز نو کردکوی کار برف روبی و نمک و شن پاشی انجام شده است.

وی گفت: برای اجرای طرح زمستانه راهداری گلستان از ۲۶ گروه راهداری با بهره گیری از ۲۲۱ دستگاه ماشین‌آلات، بیش از ۳۷۰ نفر استفاده می شود.

وی همچنین از پیش بینی ذخیره‌سازی ۱۰ هزار تن نمک و شن برای بازگشایی در زمستان امسال خبر داد و افزود: تاکنون ۵۰ درصد از این پیش‌بینی در انبارهای استان ذخیره شده است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا