سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف هشدار داد.

سازمان هواشناسی امروز نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف هشدار داده و توصیه کرده است که مردم از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، امروز شنبه ۲۴ دی سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به تقویت سامانه بارشی همراه با بارش برف و مه آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف هشدار داد.

این شرایط جوی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ دی) در ۱۸ استان کشور که اسامی آنها را می توانید اینجا بخوانید؛ تداوم دارد و صدور هشدار نارنجی رنگ در این رابطه به معنای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا است. از این رو توصیه شده است تا نمک‌پاشی معابر و مدیریت مصرف سوخت و انرژی جدی گرفته شود و مردم از سفرهای غیر ضروری و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند.

این توده هوای سرد طی امروز و فردا یکشنبه ۲۵ دی در غالب مناطق نیمه‌شمالی کشور ماندگار است و دوشنبه (۲۶ دی) در بخش‌هایی از شمال شرق و ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از روز دوشنبه (۲۶ دی) به دلیل سکون نسبی جو و عدم وزش باد قابل ملاحظه روند افزایش آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را تا انتهای هفته در مناطق پرتردد شهری پرجمعیت و صنعتی استان تهران خواهیم داشت و به لحاظ دمایی همچنان تا یکشنبه هوای سرد ماندگار خواهد بود و از روز دوشنبه روند تدریجی افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا