وزیر راه و شهرسازی گفت:برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کشور بویژه ۳ استان هم مرز با ترکمنستان از جمله استان گلستان مذاکرات خوب و توافقات موثری در جریان است.

مهرداد بذرپاش امروز پنجشنبه ۳۰ آذر در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های حوزه راه و حمل و نقل گلستان گفت: تاکنون ۳۰ نقطه از ۹۵ نقطه پرتصادف راه‌های استان گلستان رفع و ایمن سازی شده است و بقیه نیز تا پایان دولت سیزدهم برطرف می‌شود.

او افزود: هدف گذاری کشور هم برای رفع و ایمن سازی ۸۸۷ نقطه پرتصادف کشور انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کشور بویژه ۳ استان هم مرز با ترکمنستان از جمله استان گلستان مذاکرات خوب و توافقات موثری در جریان است.

به گفته وی، این موضوع برای استان گلستان که مرز مشترک بیشتری از استان‌های خراسان شمالی و رضوی با ترکمنستان دارد، توجه ویژه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش ترانزیت هم تاکید مقام معظم رهبری وهم ضرورت توسعه اقتصادی کشور است، گفت: اینجانب از آنجایی که عهده دار کمیسیون مشترک ایران و ترکمنستان بوده، توافقات بین دو کشور را بسرعت پیش می‌بریم.

به گفته بذرپاش، پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی در حوزه‌های زیربنایی که نیاز اصلی مردمند قرار داشته که از همان موقع اتمام و با طی استاندارد‌های لازم به بهره برداری می‌رسند.

وزیرراه و شهرسازی با قدردانی از تلاش‌های سه مجموعه راهداری و حمل و نقل، راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل در استان و کشور، ادامه داد: در حوزه ساخت و توسعه ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه و در حوزه راهداری ۲ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان پروژه بهره برداری وعملیات اجرایی ۲۴۰ میلیارد تومان شروع شده است.

بذرپاش از مدیران این دستگاه‌های تابعه در استان خواست که باند شمالی تعریض و بهسازی محور آق قلا- بندرترکمن را از دو طرف آغاز کرده و از فرمانداران نیز کمک بخواهند تا پایان دولت سیزدهم این محور به اتمام برسد و از جاده مرگ به جاده اطمینان تغییر نام یابد.

وی، موافقت خود را با احداث و توسعه خط ساحلی شمالی اعلام کرد و گفت: با اولویت بندی و به پایان رساندن یکی از این دو بخش کردکوی به سمنان و آزادشهر به شاهرود، دیگری آغاز شود.

بذرپاش تصریح کرد: با واگذاری زمین به اهالی واجد شرایط روستا‌ها و احداث و بهسازی راه‌ها در کنار این موضوع و افزایش تسهیلات بانکی، بسته‌ای برای روستاییان اعمال می‌شود که ضمن کمک به توسعه روستا‌ها به مهاجرت معکوس بیانجامد و زیست باکیفیت‌تر و رونق بالاتری را به روستاییان هدیه دهیم..

وی همچنین از احیای خلیج گرگان و طرح گردشگری جزیره آشوراده بعنوان طرح‌های بزرگ دیگری از این وزارتخانه در گلستان یاد کرد و گفت: در بازدید از این طرح‌ها فقط شاکر خداوند بوده وجز زیبایی و نشاط منطقه ندیدم.

بذرپاش در پایان از مردم استان گلستان بعنوان مردمی صبور، عزتمند و متین نام برد و گفت: در اتفاقاتی مانند سیل ۹۸ به خود بالیدم که در کشوری زندگی می‌کنم که اینگونه مردمی دارد.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان