رییس مرکز بهداشت با بیان اینکه از ۲۸ هزار جمعیت سالمند شهرستان ۱۵ هزار روستایی و ۱۳هزار نفر شهری است گفت: درصد جمعیت سالمند کشور ۱۱ درصد است که در ۱۴۲۰ به ۲۰ درصد خواهد رسید.

رییس اداره سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبدکاووس در جلسه شورای سالمندان بر ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان، توسعه تشکل های غیر دولتی به منظور ارائه خدمات ، برگزاری مداوم جلسات و استفاده از دیدگاه ها جهت ایجاد شرایط بهتر برای سالمندان تاکید کرد.

حنیفه عصمتی در خصوص مراکز ارائه خدمات توانبخشی به سالمندان گفت: ما یک مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان در شهرستان داریم که شرق گلستان را پوشش می‌دهد.

وی با بیان اینکه امید به زندگی در سالمندان به ۷۵ سال رسیده بر ضرورت توانمند سازی سالمندان گفت: طرح توانمندسازی سالمندان به منظور آموزش شیوه زندگی سالم، ارائه خدمات توانبخشی مورد نیاز، مشارکت در برنامه های اجتماعی، نهادینه کردن فعالیت های ورزشی و تفریحی برای سالمندان، و ارائه برنامه های فرهنگی و هنری به سالمندان است.

رییس مرکز بهداشت با بیان اینکه از ۲۸ هزار جمعیت سالمند شهرستان ۱۵ هزار روستایی و ۱۳هزار نفر شهری است گفت: درصد جمعیت سالمند کشور ۱۱ درصد است که در ۱۴۲۰ به ۲۰ درصد خواهد رسید.

عبدالرحیم پالیده گفت: سازمان بهداشت جهانی، رویکرد رسیدن به سالمندی فعال و اهداف آن را ارتقاء کیفیت زندگی همراه با افزایش سن سالمندی با حفظ کارایی، جایگاه و مشارکت اجتماعی، استقلال، منزلت، اجتناب یا به تعویق انداختن بیماری، معلولیت، در سالمندان قرار داده است.

نوروزی رییس بهزیستی گنبدکاووس با تاکید بر لزوم اجرای مصوبه پارک دوستدار سالمند در خصوص مراکز توانبخشی روزانه سالمندان نیز گفت: از آنجا که هدف سازمان بهزیستی حضور سالمندان در جمع خانواده است و بنا به دلایل مختلف و مشکلات زندگی شهری بسیاری از خانواده ها عملا در طول روز توان نگهداری از سالمند خود را ندارند، مراکز توانبخشی روزانه سالمندان تاسیس شده و به نسبت مراکز شبانه روزی در حال گسترش است تا ساعاتی از روز سالمندان را پذیرش نموده و به آنان خدمات مختلفی را در زمینه های پزشکی، توانبخشی و آموزشی ارائه نمایند.

خانم علاقی مدیر موسسه فرزانگان نیز گفت: این مرکز غیر دولتی روزانه توانبخشی سالمندان نیز تاسیس گردیده است که مجموعا به ۳۰ نفر خدمات ارائه می دهند ولی ظرفیت آن بیش از ۱۰۰ نفر است. همچنین این مرکز ویزیت در منزل سالمندان نیز فعال است.

در ادامه این نشست، سایر اعضا نیز به ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت های خود در این حوزه پرداخته و ضمن مروری بر شرح وظایف و مسئولیت دستگاه های مرتبط در این شورا، بر تشکیل جلسات به صورت مستمر و همکاری و تشریک مساعی تاکید شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی فرمانداری