استاندار گلستان گفت: آماده میزبانی سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت به گلستان هستیم.

علی‌محمد زنگانه در نشست مشترک هیات دولت با استانداران سراسر کشور به ریاست رییس جمهور اظهار کرد: امیدواریم در این سفر شاهد افتتاح و آغاز عملیات پروژه‌هایی در حوزه‌های مختلف پتروشیمی، گردشگری، راه، آب، سلامت، برق، مسکن، آموزش، ورزش، فرهنگ و همچنین طرح‌های مهم اقتصادی و فعال سازی واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل باشیم.

وی تاکید کرد: بنده حامل سلام و درود مردم شریف استان گلستان، علمای شیعه و سنی و تبریک اعیاد قربان و غدیرخم به محضر ریاست جمهور و هیات محترم دولت هستم.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم آب شرب استان را از تک منبعی خارج کنیم و با تامین اعتبار تکمیلی، سد نرماب می‌تواند در دولت سیزدهم به بهره‌برداری برسد.

استاندار گلستان گفت: صدور مجوز خرید تضمینی شیرین‌سازی آب دریای خزر برای تامین آب شرب مردم غرب استان ضروری است.

زنگانه افزود: با توجه به این که گلستان یکی از استان‌های شاخص کشور در تولید گندم با کیفیت است، بازنگری سرانه آرد استان با هدف توزیع عادلانه بر اساس شاخص‌های همچون فقر و سایر موارد ضروری است.

وی تصریح کرد: تقاضای قیمت‌گذاری منصفانه، بر اساس کیفیت محصول در خرید تضمینی محصولات کشاورزی را داریم زیرادگلستان یکی از استان‌های شاخص در تامین امنیت غذایی کشور است.

وی اضافه کرد: گلستان با کسری شدید اعتبارات هزینه‌ای به ویژه در ۲۴ دستگاه مشمول اعتبارات استانی مواجه است که موجب تاخیر در پرداخت‌ها و سایر مشکلات اجرایی و انگیزشی در کارکنان شده و امیدواریم با تدابیر دولت محترم رفع شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا