مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس از فعال بودن حدود ۵۰ تخت دیالیز برای ارائه خدمات ثابت به ۳۵۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه در این شهرستان خبر داد و گفت که به سبب ارائه خدمات دیالیز به بیماران سایر شهرهای منطقه، مراکز درمانی گنبدکاووس حداقل به ۳۰ تخت دیگر نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بدیعی روز پنجشنبه درحاشیه بازدید مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی گلستان از بخش دیالیز بیمارستان شهید مطهری گنبدکاووس به خبرنگاران بیان داشت: تلاش داریم کمبود تحت حوزه دیالیز این شهرستان با توسعه فضاهای موجود و یا با مشارکت بخش خصوصی برطرف شود.

وی افزود: گنبدکاووس ۳۵۰ بیمار مبتلا به نارسایی کلیه دارد که در سه بیمارستان “شهید مطهری، پیامبر اعظم(ص) و تامین اجتماعی” این شهرستان به آنها خدمات ارائه می‌شود ضمن اینکه به همین تعداد نیز به بیماران‌ گذری یا از سایر شهرهای واقع درشرق استان گلستان خدمات دیالیز ارائه می کنند.

دکتر بدیعی اضافه کرد: به طور میانگین در بخش دیالیز سه بیمارستان اشاره شده در گنبدکاووس ماهانه ۳ هزار و ۵۰۰ بار عمل دیالیز انجام می‌شود که فشار بالایی به دستگاه‌های تصفیه خون (دیالیز) وارد می‌کنند.

مدیر انجمن بیماران کلیوی گلستان هم به خبرنگاران گفت که با همراهی مجموعه مدیران گنبدکاووس قرار است با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ظرف یکسال آینده، شمار تخت‌های دیالیز در این شهرستان افزایش یابد.

حسین بزی افزود: در این بازدید برخی مشکلات مطرح شده توسط بیماران بررسی و مقرر شد از محل صندوق حمایت از بیماران خاص بخشی از مشکلات آنها برطرف شود.

وی از وجود هزار و ۴۰ بیمار دیالیزی و ۵۷۰ بیمار پیوند کلیه در گلستان خبر داد و گفت: ۱۴ بخش دیالیز برای ارائه خدمات به این بیماران در استان فعال است.

بزی همچنین از فعال شدن انجمن بیماران دیالیزی شرق گلستان به مرکزینت گنبدکاووس تا پایان امسال خبر داد.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۱۱ هزار نفر آن در گنبدکاووس سکونت دارند.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا