مدیر عامل کارخانه سیمان پیوند گلستان در نشست خبری بیان داشت: این کارخانه روزانه حدود 3500 الی 4000 تن سیمان نیاز مصرفی استان را توزیع می کند.

مدیر عامل کارخانه سیمان پیوند گلستان در نشست خبری بیان داشت: این کارخانه روزانه حدود ۳۵۰۰ الی ۴۰۰۰ تن سیمان نیاز مصرفی استان را توسط  ۲۰۰ کامیون توزیع می کند.

حسین چهرگانی از اشتغال آفرینی این واحد تولیدی برای ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۵۰۰ نفر دیگر به‌صورت غیرمستقیم خبر داد و یادآور شد: این کارخانه تولیدی که در سال ۱۳۸۲ احداثش شروع شد با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تُن از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

روزانه 4000 تن سیمان در استان توسط سیمان پیوند گلستان توزیع می شود

وی اضافه کرد: کارخانه سیمان پیوند گلستان که حدود ۶۹ درصد سهام آن متعلق به بنیاد مستضعفان و ۳۱ درصد آن متعلق به بخش خصوصی است، در راستای سیاست دولت‌ها مبنی بر حمایت از اینگونه واحدها که نقش مهمی در عمران و سازندگی دارند، فعالیت خود را در شهرستان گالیکش این استان آغاز کرده است.

وی افزود: ارزش ریالی این واحد تولیدی که بزرگترین واحد صنعتی در گلستان است، ۳۵۰۰ میلیارد تومان می‌باشد که با ماشین آلات مدرن خط تولید، از با کیفیت ترین سیمان‌ها در کشور را تولید می‌کند که بخشی از محصول تولیدی به خارج کشور از جمله کشور روسیه و قزاقستان صادر می‌شود.

روزانه 4000 تن سیمان در استان توسط سیمان پیوند گلستان توزیع می شود

مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان، توجه به مسائل زیست محیطی را دغدغه اصلی این واحد تولیدی دانست و اضافه کرد: ۱۵ درصد از ارزش این کارخانه صرف خرید و تعویض فیلترها و فعالیت‌های زیست محیطی دیگر مانند ایجاد فضای سبز و درختکاری شده ضمن اینکه اخیرا ۱۴ میلیارد تومان صرف تعویض فیلترهای آن از کشور آلمان شده است.

چهرگانی ادامه داد: وسعت معدن این واحد تولیدی ۲۸ هکتار است اما این کارخانه با همکاری محیط زیست، منابع طبیعی و تشکل‌های مردم نهاد و در قالب چهار قرارداد تاکنون ۲۸۷ هکتار اراضی منطقه را نهال و جنگل کاری کرده است.

روزانه 4000 تن سیمان در استان توسط سیمان پیوند گلستان توزیع می شود

وی از نظارت آنلاین غبار سنجی سازمان حفاظت محیط زیست بر فعالیت این واحد تولیدی خبر داد و گفت: نظارت‌ مستمری توسط شرکت‌های طرف قرارداد محیط زیست به منظور رعایت پارامترهای زیست محیط این کارخانه انجام می‌شود.

چهرگانی بابیان اینکه هم اکنون تولید سیمان در این واحد مطابق استانداردهای محیط زیست انجام می‌شود، افزود: صنعت سیمان بر خلاف برخی صنایع دیگر نه تنها هیچ گاز شیمیایی تولید نمی‌کند بلکه اندک غبار تولیدی آن هم با طبیعت همخوانی دارد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد اینکه اگر کارخانه سیمان پیوند نبود گفت: اگر کارخانه سیمان پیوند نبود نیاز مصرفی استان از نزدیک ترین کارخانه یعنی شاهرود باید تامین می شد که علاوه بر افزایش قیمت تمام شده سیمان بخاطر حمل و نقل باعث مصرف سوخت بیشتر توسط کامیون ها که آلودگی این حجم از کامیون ها جهت انتقال از استان همجوار به گلستان بسیار بیشتر از تولید سیمان در استان می شد علاوه بر آن آیا مسیر جاده خوش ییلاق توانایی و ظرفیت این حجم انبوه فعالیت و جابجایی مداوم کامیون ها را دارد نیز از دیگر مباحث می باشد.

روزانه 4000 تن سیمان در استان توسط سیمان پیوند گلستان توزیع می شود

وی از تعهد کاشت ۱۰۰ هزار اصله نهال در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور توسط کارخانه سیمان پیوند گلستان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵ هزار اصله نهال غرس شده و امسال نیز ۶۵ هزار اصله نهال دیگر غرس می شود.

مدیرعامل شرکت سیمان پیوند گلستان همچنین درخصوص اقدامات عام المنفعه این شرکت گفت: فقط از ابتدای سال گذشته تاکنون ۴۲ هزار تُن سیمان به صورت رایگان در راستای طرح‌های احداث مسکن روستاییان، محرومان، جوانان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، نهضت ملی مسکن و بسیج سازندگی در اختیار بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های متولی قرار گرفته است.

وی، تصویب توزیع ۹۰ هزار تُن بیس جهت زیرسازی راه‌های روستایی شهرستان گالیکش که تاکنون پنج هزار و ۸۵۰ تُن آن توزیع شده، حمایت از اهالی روستاهای همجوار کارخانه، شروع ساخت مدرسه ۶ کلاسه با زیربنای ۷۵۰ مترمربع و هزینه تقربی ۱۰۰ میلیارد ریال، تعمیر، بهسازی و رنگ آمیزی ۱۰ واحد آموزشی و توزیع ۷۵۰ بسته نوشت افزار با مجموع هزینه پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات خیرخواهانه شرکت سیمان پیوند گلستان برشمرد.

چهرگانی همچنین از انجام مقدمات پذیرش این کارخانه در فرابورس ایران خبر داد و بزودی شرکت تبدیل به سهامی عام شده که خود مردم هم می توانند سهامدار کارخانه شوند.

  • نویسنده : فریدون قارئی