شهردار گنبدکاووس گفت که بودجه ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی سال آینده این نهاد در شورای شهر به تصویب رسیده که این رقم نسبت به بودجه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی امسال، پنج برابر بیشتر است.

منصور طعنه گنبدی عصر پنجشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بخش اعظم منابع درآمدی شهرداری گنبدکاووس در بودجه سال آینده ازمحل تغییر کاربری و تفکیک اراضی بزرگ و بلااستفاده داخل شهر از جمله چند واحد کارخانه پنبه و پادگان ۲۰ هکتاری ارتش تامین خواهد شد.

وی افزود: بخشی از منابع درآمدی بودجه شهرداری گنبدکاووس درسال آینده صرف اجرای چند طرح بزرگ عمرانی از جمله احداث روگذر میدان بسیج، بازگشایی مسیر کمربندی – جاده آق آباد به طول ۶ کیلومتر، ادامه نهضت آسفالت معابر شهری، احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان حافظ، احداث فرهنگسرا و پیاده رو سازی ضلع جنوبی بلوار امامزاده و دیگر نقاط شهری خواهد شد.

طعنه گنبدی، از تحقق کامل بودجه امسال شهرداری گنبدکاووس نیز خبر داد و اضافه کرد: در چند روز باقی مانده از سال جاری، به احتمال زیاد رقم پیش بینی شده بودجه از مرز ۲ هزار میلیارد ریال خواهد گذشت.

شهردار گنبدکاووس همچنین گفت که در چند سال اخیر پروژه‌های عمرانی خوبی از جمله احداث پل دوم گدم آباد، احداث غسالخانه ویژه اموات اهل سنت، احداث فاز نخست کشتارگاه صنعتی دام و استخر چند منظوره با مشارکت بخش خصوصی، احداث ۱۴ کیلومتر کانال‌های هدایت آب های سطحی به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر هنگام بارش باران، توسعه فضای سبز شهری و ارتقای آن از ۸.۴ مترمربع به ازای هر شهروند به ۱۰.۴ مترمربع، خرید و نصب ۴۰ دستگاه دوربین کنترل ترافیک، خرید کارگاه سنگ شکن و معدن ۵.۵ هکتاری آن، راه‌اندازی کارخانه آسفالت و اصلاح و رفع ۱۶ نقطه حادثه خیز شهری صورت گرفته است.

وی، انجام ۱۴ هزار مترمربع موازییک فرش پیاده‌روهای شهری، ۱۶ هزار و ۳۳۰ مترمربع بتن ریزی در کوچه‌ها و برخی پیاده‌روها، انجام ۹ هزار و ۵۰۰ متر طول جدول کشی، چهار هزار و ۶۱۵ مترمربع زیرسازی و ۲۱۰ هزار مترمربع آسفالت معابر، نوسازی ۲۰۰ دستگاه تاکسی و ۱۲ دستگاه مینی بوس برای حمل و نقل درون شهری را از مهمترین اقدمات شهرداری گنبدکاووس درسال جاری برشمرد.

طعنه گنبدی از انتخاب شهر گنبدکاووس به عنوان پایلوت استانی برای ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند خبر داد و گفت: مطالعات تحقق این مهم توسط مشاوران درحال انجام است و طی چند ماه آینده با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، این شهر به طور رسمی در قالب شهر هوشمند فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و همه امورات مرتبط با آن بدون مراجعه حضوری شهروندان انجام خواهد شد.

انتقال مالکیت مجموعه هایپر هاوش به شهرداری گنبدکاووس، احداث ترمینال اتوبوس برون شهری، ضرورت استعلام اتاق اصناف از شهرداری قبل از صدور پروانه کسب، انصراف سرمایه‌گذار احداث شهربازی مدرن به سبب افزایش چند برابری قیمت‌ها، ضرورت همکاری میراث فرهنگی برای بازگشایی مسیر کمربندی و نصب تندیس مختومقلی فراغی در ورودی شهر از سمت شمال از دیگر موارد مطرح شده در این نشست ازسوی شهردار و در پاسخ به سوالات خبرنگاران بود.

شهردار گنبدکاووس همچنین با تبریک فرارسیدن سال نو به شهروندان از آنها درخواست کرد نسبت به حفظ و صیانت بیشتر از زیرساخت‌های شهری و پاکیزگی آن تلاش کنند.

شهر گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است.

  • منبع خبر : ایرنا