رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس گفت: پارسال ۵ هزار و ۸۰۰ شغل با حمایت این اداره و پرداخت تسهیلات ایجاد شد که طبق بررسی‌ها ۹۷ درصد وام دریافتی در بخش‌های مرتبط هزینه گردید.

عبدی بدراق‌نژاد افزود: با تلاش‌های انجام شده توسط دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدماتی دولتی و نیز بخش خصوصی گنبدکاووس ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال این شهرستان در سال ۱۴۰۱ محقق شد.

وی ادامه داد: در راستی آزمایی مشاغل ایجاد شده که توسط بازرسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ۱۴ شهرستان گلستان انجام شد، گنبدکاووس با ۹۷ درصد درستی مشاغل موفق به کسب رتبه نخست استان شد.

وی از پرداخت ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی در گنبدکاووس طی سال گذشته خبر داد و افزود: حجم وام پیش بینی شده این حوزه ۱۰۰ میلیارد ریال بود که ۱۰ میلیارد ریال باقی مانده هم در حال پرداخت است.

بدراق نژاد، سهم گنبدکاووس از تسهیلات تبصره ۱۶ قانون برنامه بودجه سال گذشته را ۸۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: به سبب تاخیر در ابلاغ این وام‌ها که اواخر بهمن سال قبل انجام شد افزون بر ۴۰۰ پرونده به ارزش ریالی معادل تسهیلات ابلاغی، تشکیل و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گفته وی، پیگیری‌های لازم برای پرداخت تسهیلات این ماده قانونی از سوی بانک‌ها انجام و به احتمال زیاد طی روزهای آینده شروع خواهد شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایرنا