مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: طی چند ماه اخیر حدود ۹۰ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی گلستان به دلیل سرقت‌های مکرر کابل و ترانس‌های برق آنها، خاموش شدند.

عادل مصدقی پیش از ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: طول راه‌های استحفاظی گلستان پنج هزار و ۲۵۰ کیلومتر است و طی چند ماه اخیر حدود ۹۰ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی استان به دلیل سرقت‌های مکرر کابل و ترانس‌های برق آنها، خاموش شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان افزود: از ۶۸۰ کیلومتر بزرگراه و راه شریانی و اصلی در استان ۱۹۲ کیلومتر آن از امکان روشنایی بهره مند هستند.

وی اضافه کرد: برخی از محورهای اصلی و بزرگراهی خاموش شده طی این مدت؛ سه راهی کلاله، رضا آباد- آزادشهر، زینب آباد به رامیان، گردنه خوش ییلاق، گرگان- کردکوی در محدوده چالکی و شصت کلاً بوده که به دلیل اهمیت ترافیکی آنها اصلاح، ترمیم و ایجاد شده و یا در حال تکمیل هستند تا در زمستان به مشکل برنخوریم.

مصدقی با اشاره به تاثیر روشنایی جاده‌ها در کاهش حوادث جاده‌ای، توضیح داد: از جمله راهکارهای جلوگیری از سرقت کابل، ترانس و پست برق محورها، نصب سیستم‌های خودنگهدار و اختصاص پیمانکار نگهداری برای حفاظت و برقراری روشنایی بوده است.

به گفته وی، این در حالی است که روشنایی محورهای برون شهری جزو الزامات اصلی قانون نگهداری راه‌ها نیست اما به لحاظ افزایش امنیت ترافیکی جاده‌ها و بنا بر ضرورت و اولویت بندی، در مناطق مسکونی و نقاط پرتصادف بزرگراه‌ها و محورهای اصلی و شریانی و نقاط مه گیر اجرا می‌شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر