رئیس کل دادگستری گلستان از افزایش تلاش‌ها برای ناامن کردن محیط حوزه‌های قضایی استان برای کارچاق کن‌ها و شاهدان حرفه‌ای خبر داد.

حیدر آسیابی در جلسه رابطان حفاظت و اطلاعات دادگستری‌های سراسر استان گفت: در برخورد با افرادی که با کارچاق کنی، ادعای نفوذ و مواردی از این دست، وجهه دستگاه قضایی را خدشه دار می‌کنند، هیچ اغماضی در کار نیست و با شدت برخورد می‌کنیم.

آسیابی از اجرای یکسری اقدامات ابتکاری حفاظتی و اطلاعاتی در استان خبر داد که انجام آن کار رصد، شناسایی و برخورد با این متخلفان را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

وی با اشاره به رتبه برتر حفاظت و اطلاعات دادگستری استان در دستگیری کارچاق کن‌ها، وکلا و کارشناسان متخلف گفت: اقدام یک کارچاق کن و وکیل متخلف به پای دستگاه قضایی نوشته می‌شود و اگر به موقع دستگیر نشوند و اطلاع رسانی صورت نگیرد ممکن است به اعتماد عمومی درباره دستگاه قضایی آسیب بزند.

وی با بیان این که در بخش درون دستگاهی، گام اول ما صیانت و حفاظت از همکاران قضایی و اداری است، افزود: با رصد و پایش، هشدار‌های لازم به موقع به کارکنان داده می‌شود تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

دادستان مرکز استان گلستان هم در این جلسه گفت: به همت همکاران ما در حفاظت و اطلاعات استان، در برخورد با کارچاق کن‌ها و شهود حرفه‌ای خوب عمل شده است و مجموعه این اقدامات نقش مهمی در سلامت دستگاه قضا دارد.

محمود اسپانلو با اشاره به شکل گیری ارتباط مستمر و هماهنگ دادستان‌ها با حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری در استان گفت: همین امر کار ما را در شناسایی متخلفان، کارچاق کن‌ها و شاهدان حرفه‌ای که آبروی دستگاه قضایی را خدشه دار می‌کنند، راحت‌تر کرده است.

مهدی رزاقی نژاد رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان گلستان هم در این جلسه گفت: امسال با تلاش‌های شبانه روزی همکاران ما، بیش از ۹۰ کارچاق کن، وکیل و کارشناس متخلف شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: یکی از اقدامات بزرگ و اثرگذار در تحقق عدالت قضایی، شناسایی ۷ شبکه از شاهدان حرفه‌ای بود که در ازای دریافت پول، شهادت دروغ می‌دادند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان